کاهش نگران‌کننده منابع آبی قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: کاهش منابع آبی و رشد شدید مصرف آب در استان نگران‌کننده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش نگران‌کننده منابع آبی قم
شناسه : 37780 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی‌جان صادق‌پور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که به ریاست استاندار قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، از تمام مدیران استان خواست تا در مجموعه‌های خود توجه ویژه‌ای به مصرف آب و برق داشته باشند و هر چه بیشتر در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب و برق بکوشند.

وی با اشاره به اهمیت آب در دوران شیوع کرونا و نقش مهم آن در کنترل این بیماری، اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری در کنار عزیزان حوزه بهداشت و درمان قرار داشتیم و به صورت شبانه‌روزی برای تأمین آب شرب و بهداشتی تمام شهرها و روستاهای استان تلاش کردیم که تا این لحظه خلل جدی در این حوزه به وجود نیامده و هم‌استانی‌هایمان دسترسی کامل به آب شرب و بهداشتی داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه خوشبختانه صد در صد جمعیت شهری استان به آب شرب و بهداشتی دسترسی دارند، گفت: در سال جاری به دلیل کاهش میزان بارندگی و کم شدن منابع تأمین آب خصوصاً در بخش‌های خلجستان و جعفریه که از آب سرشاخه‌ها بهره‌مند نیستند، با چالش‌های بیشتری مواجه هستیم که البته با پیش‌بینی‌هایی که سال گذشته انجام دادیم تا این لحظه مشکلی خاصی در این بخش‌ها نداشته‌ایم.

وی افزایش ۱۲ درصدی سرانه مصرف آب استان از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با کاهش منابع آبی مواجه هستیم میزان رشد مصرف آب در استان نگران‌کننده است که در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری همه شهروندان و دستگاه‌های استان هستیم.

صادق‌پور با اشاره به افزایش کنترل کیفی آب شبکه شرب و بهداشتی استان یادآور شد: به منظور اطمینان از سلامت آب شبکه میزان نمونه‌برداری‌ها و آزمون‌های کیفی بر روی منابع آبی و تأسیسات را افزایش دادیم که تا امروز کوچکترین آلودگی نیز در این زمینه گزارش نشده است.

وی، قطعی‌های برق در هفته‌های اخیر را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در شبکه آبرسانی، نسبت به نصب ژنراتور در نقاط مهم و حساس تأسیسات از جمله تصفیه‌خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ اقدام کردیم که نگرانی چندانی در مواقع قطع برق نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت برای تأمین آب استان ابراز داشت: به صورتی هفتگی جلساتی را به منظور پایش روند تأمین آب شرب و بهداشتی شهرها و روستاهای استان برگزار می‌کنیم تا آمادگی لازم برای انجام اقدامات سریع در مواقع لزوم وجود داشته باشد.

وی در پایان از شبکه بهداشت و درمان استان نیز در حوزه کنترل و پایش کیفی آب تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه این همکاری‌ها منجر به اطمینان کامل از سلامت شبکه آبرسانی شهر می‌شود.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.