افزایش ۵ مترمربع سرانه فضای سبز در منطقه پنج شهر قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: سرانه فضای سبز این منطقه از ۳.۷۴ مترمربع در سال ۹۴ به ۹.۰۸ مترمربع در سال ۹۹ رسیده است که اقداماتی برای افزایش این سرانه در سطح منطقه در دست اقدام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۵ مترمربع سرانه فضای سبز در منطقه پنج شهر قم
شناسه : 37768 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به وضعیت فضای سبز منطقه پنج شهر قم، اظهار کرد: تعداد بوستان‌های این منطقه با توجه به تلاش‌های مدیریت شهری از ۱۷ بوستان در سال ۱۳۹۴ به ۲۵ بوستان در پایان سال ۹۹ رسیده است.

وی با بیان اینکه نهضت فضای سبز در کل شهر قم در سال‌های گذشته انجام‌شده است، ابراز کرد: سرانه این منطقه از ۳.۷۴ مترمربع در سال ۹۴ به ۹.۰۸ مترمربع در سال ۹۹ رسیده که  اقداماتی برای افزایش این سرانه در سطح منطقه در دست اقدام است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم، ایمنی بوستان‌های منطقه را موردتوجه قرار داد و افزود: با تلاش و همت مدیران شهری و به‌منظور ایمن‌سازی و کاهش حوادث، طرح ایمن‌سازی و استانداردسازی روشنایی و تأسیسات بوستان‌ها اجراشده که امروز همه بوستان‌های این منطقه ایمن هستند.

وی هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در ماه دانست و ابراز کرد: با افزایش سیستم‌های آبیاری مکانیزه هزینه نیروی انسانی در سال‌های گذشته روند کاهشی به خود گرفته و این موضوع سبب کاهش هزینه‌ها شده است.

اقبالیان خاطرنشان کرد: در شش سال گذشته ۸۵ مجموعه تندرستی و ورزشی استاندارد در سطح منطقه افزوده‌شده و در حال حاضر این تعداد مجموعه تندرستی به ۱۴۵ مجموعه رسیده است.

نوشته های مشابه
تدوین برنامه عملیاتی مناطق شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی قم امسال تکمیل می‌شود
تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.