مدیرکل کمیته امداد استان قم عنوان کرد

۴۱ هزار قمی زیر پوشش خدمات کمیته امداد/ رشد ۲۰ درصدی کمک‌های مردم قم به کمیته امداد

شهر بیست/ مدیرکل کمیته امداد استان قم از افزایش ۲۰ درصدی درآمدهای مردمی، نسبت به سال گذشته و ۱۰ درصدی نسبت به‌کل برنامه سال ۹۷ خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۱ هزار قمی زیر پوشش خدمات کمیته امداد/ رشد ۲۰ درصدی کمک‌های مردم قم به کمیته امداد
شناسه : 3771 | انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، اکبر میرشکار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پنج هزار فقره وام قرض‌الحسنه کارگشایی را با استفاده از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم، اظهار کرد: در حوزه اشتغال به دنبال این بودیم که هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم که اکنون از این آمار عبور کرده‌ایم و هزار و ۱۱۹ مورد اشتغال ایجاد شده کرده‌ایم که جشن توانمندسازی آن‌ها در ابتدای سال آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در مجموع به‌ غیر از منابع بانکی ۱۰۶ میلیارد تومان برای مددجویان هزینه شده است، اضافه کرد: استان قم را به‌عنوان پرچم‌دار تحول در کمیته امداد معرفی کرده‌اند چراکه در این مجموعه برون‌سپاری مددکاری و مشاوره را به‌صورت کامل اجرا کرده و این مدل در حال گسترش به‌کل کشور است.

میرشکار از عضویت ۴۱ هزار و ۱۵۹ قمی در کمیته امداد یاد کرد و گفت: در سال جاری ۲۲ هزار و ۵۸۷ خانوار تحت حمایت این نهاد بودند و بیش از ۶ هزار خانوار به مستمری‌بگیران کمیته امداد در قم اضافه شدند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز، ۴۵۹ دانشجو و طلبه، هزار و ۸۸۰ یتیم، ۱۵ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار، ۱۵ هزار سالمند بالای ۶۰ سال و هزار و ۵۰۰ نفر بیمار صعب‌العلاج جزو مددجویان این نهاد در استان هستند.

میرشکار گفت: کل درآمد کمیته امداد استان قم در ۱۱ ماه سال جاری در قالب مواردی همچون زکات، اکرام ایتام، صدقات و مبتنی بر نیاز، ۳۸ میلیارد تومان بود، درآمد محقق شده این نهاد در سال جاری ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۰ درصد نسبت به‌کل برنامه سال ۹۷ رشد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بابیان اینکه هر نفر مددجو در طول ۱۱ ماه به‌صورت میانگین دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان دریافتی داشته است، عنوان کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۷۵ درصد از اعتبارات دولتی جذب شده که در این شرایط اقتصادی آمار مطلوبی است و امیدواریم به ۱۰۰ درصد برسیم.

وی یادآور شد: پایداری اشتغال امسال نسبت به سال‌های گذشته بالاتر می‌رود چراکه توانسته‌ایم با راه‌اندازی مرکز راهبردی شغلی،‌ در این حوزه برون‌سپاری لازم را دنبال کنیم؛ بیش از ۱۰۰ نفر از زنان مطلقه باکارهای مشاوره‌ای و فرهنگی کمیته امداد مشکلات خود را رفع کرده و توانستند به زندگی خود برگردند.

میرشکار از دنبال کردن طرح مددکاری اسلامی به‌صورت جدی‌تر در سال آینده یادکرد و گفت: کمیته امداد یک رویکرد تحولی را دنبال می‌کند تا بتواند خدمات خود را کیفی و شأن خانواده‌ها را به‌صورت ویژه‌تر حفظ کند به همین علت نیازمند رخ‌دادهای جدید ازجمله کاهش مراجعات مردمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از اواسط ماه جاری ۱۰ خدمت کمیته امداد به‌صورت غیرحضوری به مددجویان ارائه می‌شود، تصریح کرد: مردمی کردن امداد یکی از کارهای ویژه‌ای است که آغازشده و امیدواریم در سال آینده آن را تکمیل کنیم؛ امروز کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد ولایی و انقلابی مسئولیت رسیدگی به امور نیازمندان استان را دارد و در این راستا از ظرفیت اقشار مختلف باید بهره‌مند شود.

میرشکار از افزایش مراجعات مردمی به کمیته امداد بعد از مردادماه سال جاری یادکرد و افزود: امسال در راه‌اندازی مراکز نیکوکاری مساجد پیشرفت قابل‌توجهی داشته و مجمع مدیران خیراندیش مدارس را در استان قم با مشارکت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی کردیم تا ۲۰۰ مدرسه برخوردار، معین مدارس پایین‌شهر قم می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: امسال بیشتر از سال گذشته نیازمند کمک‌های مردم هستیم و رسانه‌ای کردن فعالیت‌های کمیته امداد در جذب مشارکت‌ها قابل‌توجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مختلف کمیته امداد از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود، تصریح کرد: برخی به نام ایتام و کمک به محرومان مجموعه‌هایی را تشکیل داده که نظارتی بر عملکرد آن‌ها نیست درحالی‌که هفت‌دستگاه نظارتی بر عملکرد کمیته امداد بررسی دارند.

میرشکار از افزایش خدمات کمیته امداد در سال جاری یاد و عنوان کرد: هزار و ۶۰۰ متر فضا را به مجتمع حضرت معصومه (س) اضافه کرده تا بتوانیم ظرفیت این مجتمع را به ۳۰۰ نفر افزایش دهیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.