واکسن‌هراسی کنترل کرونا را سخت کرده است/ عوارض خفیف در قم داشتیم

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم با بیان اینکه واکسن‌هراسی کنترل کرونا را با چالش مواجه کرده است، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه عوارض شدیدی در افرادی که واکسن کرونا را در این استان دریافت کرده‌اند، ثبت نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکسن‌هراسی کنترل کرونا را سخت کرده است/ عوارض خفیف در قم داشتیم
شناسه : 37379 | انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمدتقی سلطانی روز دوشنبه در چهل و هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سالن کرامت استانداری قم، با بیان اینکه بیش از ۵۱ هزار دز واکسن در این استان تزریق شده است، گفت: واکسن‌هراسی، کنترل کرونا را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: به دلیل فضای واکسن‌هراسی ایجاد شده و انتشار شایعه‌های فراوان در این زمینه با عدم استقبال مردم قم از واکسن های کرونا مواجه هستیم.

وی گفت: با وجود فضای واکسن‌هراسی هیچ گونه عوارض جدی در استان به ثبت نرسیده است و تنها برخی عوارض ضعیف که کاملاً طبیعی است، مشاهده شده است.

مدیرگروه  آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم، با تاکید بر اینکه متأسفانه مطالب کذب منتشر شده در فضای مجازی، کار را برای کنترل این بیماری سخت کرده است، گفت: این شایعه‌سازی‌ها موجب شده است که استقبال از واکسیناسیون کرونا در این استان پایین باشد.

سلطانی با اشاره به عبور استان از پیک چهارم کرونا، اظهار داشت: پیک چهارمی که پشت سر گذاشتیم اگر چه از نظر قدرت، دو برابر پیک های قبلی بود، ولی خوشبختانه موارد مرگ در این پیک نسبت به پیک های قبلی ۵۰ درصد کاهش داشت.

مدیرگروه  آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور کاهش یافته که این موضوع در قم نیز مشاهده می شود و لازم است اهمیت رعایت این دستورالعمل ها همچنان برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه به بیماران دارای شرایط خاص واکسن تزریق می‌شود، گفت: بیماران هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی ،ام اس، بیماران دارای پیوند اعضا و همچنین بیماران سرطانی که از شیمی درمانی آنها ۶ ماه گذشته باشد، فارغ از شرایط سنی به آنها واکسن تزریق می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه همچنان آمار ابتلایان به کرونا در این استان روندی نزولی دارد، گفت: تعداد بیماران مثبت شناسایی شده در استان طی هفته‌های اخیر کاهش یافته ولی این روند کاهش با کندی همراه است که می‌تواند وضعیت شکننده‌ای باشد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای واکسیناسیون اهالی رسانه ای استان گفت: دو هفته پیش مکاتبه ای با وزارتخانه شده و ۸۰۰ دز واکسن برای خبرنگاران استان درخواست شده است.

مدیرگروه  آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم، گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، واکسیناسیون تنها بر اساس سند واکسیناسیون کرونا باید انجام شود و هر تصمیمی خارج از آن باید از طریق وزراتخانه اعمال شود.

سلطانی با بیان اینکه فاز دوم واکسیناسیون کرونا برای بیماران زمینه ای و افراد بالای ۶۰ سال است گفت: در سند واکسیناسیون ملی ابلاغی وزارت بهداشت، پس از انجام فاز دوم، واکسیناسیون مشاغل پر خطر از جمله خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.