صادرات قم به ۲۴ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرکات قم گفت: میزان صادرات قم از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه به بیش از ۲۴ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد رشد داشته‌است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صادرات قم به ۲۴ میلیون دلار رسید
شناسه : 37306 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، اسفندیار دریکوندی گفت: میزان صادرات قم از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه به بیش از ۲۴ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد رشد داشته‌است. 

وی اظهار کرد: تنها طی دوماه فروردین و اردیبهشت سال جاری حدود ۳۰ هزار تن انواع کالا از گمرکات قم به بازارهای بین المللی صادر شد، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۰ هزار تن کالا بود. 

وی افزود: براساس پیش بینی‌ها و برنامه ‌ریزی صورت گرفته روند رو به رشد صادرات قم در ماه های آینده همچنان ادامه خواهد یافت و اهداف اقتصادی استان طی سال ۱۴۰۰ در این بخش محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حجم اصلی واردات استان نیز کالاهای اساسی و تجهیزات مورد استفاده واحدهای تولیدی فعال در قم است، ادامه داد: طی مدت یاد شده بیش از ۲۷ میلیون دلار کالا واردات گمرکات استان قم شده که نقش مهمی در پیشبرد روند فعالیت تولیدکنندگان داشته است. 

دریکوندی گفت: گمرکات قم با توجه به شعار سال برای تسهیل امور تجاری فعالان اقتصادی استان از همه ظرفیت های قانونی بهره می گیرد تا فرآیند ترخیص کالا از گمرکات با سرعت بیشتری انجام شود. 

وی همچنین به اقدام‌های گمرکات قم برای مقابله با قاچاق در سطح استان اشاره کرد و افزود: در همین رابطه از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، تعداد ۱۰۵ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در گمرکات قم تشکیل شده‌است. 

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.