«پیامبر بی‌معجزه» مهمان «عصرانه داستان» شد

سی‌وپنجمین «عصرانه داستان» حوزه هنری قم که به نقد و بررسی رمان «پیامبر بی‌معجزه»‌ اختصاص دارد، به صورت فایل ویدئویی منتشر شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«پیامبر بی‌معجزه» مهمان «عصرانه داستان» شد
شناسه : 37086 | انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، عصر چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه  ۱۴۰۰ سی‌وپنجمین عصرانه داستان حوزه هنری قم که به نقد و بررسی رمان «پیامبر بی‌معجزه»‌ اختصاص دارد به صورت فایل ویدئویی منتشر شد.

این ششمین عصرانه داستان حوزه هنری استان قم است که به علت بروز و گسترش ویروس کرونا به صورت مجازی منتشر می‌شود.

در ابتدای این عصرانه فهیمه شاکری مهر به عنوان مجری کارشناس به معرفی کوتاه این رمان و نویسنده آن محمدعلی رکنی پرداخت. به گفته او، رمان «پیامبر بی‌معجزه» که سال ۱۳۹۹ توسط نشر «صاد» منتشر شده‌است، داستانی غیر قابل حدس و دور از کلیشه‌های مرسوم است.

نقد کتاب پیامبر بی معجزه در عصرانه داستان

 

در ادامه محمدعلی رکنی نویسنده «پیامبر بی‌معجزه» که نگارش رمان «سنگی که نیفتاد» را هم در کارنامه دارد، درباره چگونگی شکل‌گیری طرح داستان این رمان، گفت: «ایده داستان دو بخش دارد، یکی حوادث بیرونی که از کلیات ماجرایی واقعی می‌آید و اینکه چنین شخصیتی را در واقعیت در جایی ربوده‌اند، اما اتفاقاتی که برای او پیش می‌آید به لحاظ سیر درونی و اعتقادی، نشأت گرفته از مسائلی بود که من درباره آنها فکر می‌کردم. من تجربه زیست این‌‌چنینی نداشته‌ام که در موقعیت‌های نفس‌گیر مانند شخصیت اصلی داستانم قرار بگیرم، ولی به لحاظ درونی، اندیشه و خواسته‌های شخصیت اصلی بسیار به من نزدیک است.»

نقد کتاب پیامبر بی معجزه در عصرانه داستان

در بخش نقد نیز مهدی کفاش نویسنده و منتقد ادبی به بیان نگاه کلی خود از رمان «پیامبر بی‌معجزه» پرداخت و گفت: «پیامبر بی‌معجزه نام زیبایی برای این کتاب بود. این رمان با اینکه چند شخصیت اصلی داشت اما رمانی پر شخصیت نیست. این کتاب داستان یک طلبه است وقتی در یک موقعیت بحرانی قرار می‌گیرد و در عملیاتی تروریستی دزدیده می‌شود. در این سال‌ها داستان‌هایی خوانده‌ایم از نویسندگان زبردستی چون آقای دیزگاه، عزتی پاک و فیروزجایی که شخصیت اصلی آنها یک روحانی بوده که به دنبال هدایت مردم است اما کمتر رمانی بوده که شخصیت روحانی آن در موقعیتی بحرانی قرار گیرد و با چالش مواجه شد.»

علاقه‌مندان برای تماشای نسخه ویئویی این عصرانه می‌توانند به صفحه ادبیات قم در آپارات به نشانی: https://www.aparat.com/v/baNAe و یا صفحه ادبیات قم در اینستاگرام به نشانی: https://www.instagram.com/tv/CP55drmBuyD/?utm_medium=copy_link مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.