فعالیت هنرمندان قمی در ۷۰ رشته صنایع‌دستی/ قم نیازمند بازارچه تخصصی صنایع‌دستی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی قم در ۷۰ رشته فعالیت دارند اما تشکل فراگیری ندارند، گفت: مهمترین کاری که باید انجام شود، ایجاد فضای مناسب برای عرضه تولیدات ‌صنایع‌‎دستی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت هنرمندان قمی در ۷۰ رشته صنایع‌دستی/ قم نیازمند بازارچه تخصصی صنایع‌دستی است
شناسه : 37077 | انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: در راستای حمایت از هنرمندان برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی‌، طی مذاکرات  انجام شده با اوقاف و شهرداری مقرر شد، در جوار بقاع متبرکه‌ و بوستان‌های شهر و همچنین در تأسیسات گردشگری، غرفه‌ای برای عرضه صنایع‌دستی قم اختصاص داده ‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم بیان کرد: امروزه تشکل‌های گردشگری نقش مؤثری در پیگیری مطالبات و رونق صنف خود دارند‌، اما در حوزه صنایع‌دستی قم، شاهد تشکل‌های قوی نیستیم و لازم است که ایجاد شود.

ارجمندی با بیان این‌که در قم ۷۰ رشته صنایع‌دستی فعال است، تصریح کرد: صنایع‌دستی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد بنابراین نیاز داریم که در بخش آموزش وارد شده و با همکاری صدا و سیما، جوانان را به سوی هنر‌های اصیل و سنتی سوق دهیم تا بخشی از مشکلات بیکاری جوانان کاسته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به این‌که شرایط کرونایی به حوزه گردشگری به ویژه هنرمندان صنایع‌ دستی قم آسیب جدی زده و بسیاری از کارگاه به حالت نیمه تعطیل درآمده، افزود: طبق آمار، حداقل باید به ۵ هزار هنرمند آسیب دیده از کرونا تسهیلات کم‌بهره تخصیص دهیم‌ به همین علت در صدد هستیم تا این امکان فراهم شود که به متقاضیان تا سقف ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات با سود ۴ درصد اعطا کنیم.

ارجمندی با تأکید بر لزوم ایجاد زنجیره تولید و عرضه صنایع‌ دستی گفت: اتصال به بازار یکی از نیازهای جدی صنعتگران است و در همین زمینه لازم است که هنرمندان به ویژه جوانان با شیوه جدید فروش آنلاین آشنا شوند در غیر این صورت نمی‌توانند در دنیای کنونی که شیوه فروش آن از سبک سنتی خارج شده، کالاهای خود را عرضه کنند.

وی در خصوص تأمین زیرساخت‌های رونق صنایع‌ دستی و گرایش جوانان به این حوزه گفت: در زمینه ایجاد بازارچه تخصصی صنایع‌دستی، بازار کهنه قم این ظرفیت را دارد که به بازار تخصصی تبدیل شود که منتظر تأمین اعتبار برای مرمت سقف بازار هستیم تا بعد از مرمت به هنرمندان واگذار شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که در حوزه صنایع‌دستی باید انجام شود، ایجاد فضای مناسب برای عرضه تولیدات ‌صنایع‌‎دستی است تا با اتمام واکسیناسیون و گشایش دوباره گردشگری در قم، شاهد فروش خوب محصولات هنری به زائران و مسافران هم باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.