مهدی قزلی در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

تحول شعر در قم مشهود است/ در آینده از شعر قم حرف‌های بسیاری خواهیم شنید

شهر بیست/ مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان گفت: وجود استادانی مثل آقای مجاهدی که ریشه و سابقه جدی در شعر آیینی دارند و برگزاری محافل منظم شعرخوانی، موجب شده که شاعران قوی از قم به مجموعه شاعران کشور اضافه شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تحول شعر در قم مشهود است/ در آینده از شعر قم حرف‌های بسیاری خواهیم شنید
شناسه : 3707 | انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷   پرینت

مهدی قزلی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به ظرفیت قم در عرصه شعر و ادبیات، اظهار کرد: همیشه ظرفیت های بسیار خوبی در قم وجود داشته و دارد و همین امر باعث شده که شعر طنز و شعر جدی قم ارتقای خوبی داشته باشد.

دبیر اجرایی یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال، تصریح کرد: البته ارتقای شعر قم متأثر از فضای عمومی شعر در کشور هم هست اما وجود کسانی مثل آقای مجاهدی که ریشه و سابقه جدی در شعر آیینی دارند و برگزاری محافل منظم شعرخوانی، موجب شده که شاعران قوی از قم به مجموعه شاعران کشور اضافه شوند.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، یکی از محافل خوب شعرخوانی در قم را محفل شعر طنز قم با عنوان «قمپز» دانست و گفت: این محفل آنقدر خوب کار کرد که دبیرخانه شعر جشنواره فجر را در دی‌ماه مجاب کرد تا محفل شعر طنز خود را در قم اجرا کند.

قزلی با ابراز خرسندی از قوت و قدرت انجمن های ادبی در قم، اظهار کرد: من فکر می کنم قم بازهم فرصت هایی برای شکوفایی دارد و از این بهتر خواهد شد.

وی در خصوص رتبه و جایگاه شعر قم در کشور، گفت: علاقه‌ای به رتبه بندی جایگاه شعر استان ها ندارم اما تغییر و تحول و روبه‌رشد بودن شعر و شاعری در قم کاملاً مشهود است.

نویسنده کتاب «پنجره های تشنه» افزود: وجود حوزه علمیه قم و حضور طلبه‌های علاقه‌مند به شعر در رشد شعر قم بی‌تأثیر نیست اما در مجموع احساس می کنم ظرفیت قم هنوز کامل نشده است و از این بهتر خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در خصوص ظرفیت شاعران جوان قم نیز گفت: شاعران جوان قم دنباله‌روی پیشکسوتان هستند و وقتی این قطار حرکت می کند، همه واگن ها را می‌کِشد و ما از شعر قم در آینده حرف‌های زیادی خواهیم شنید.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.