جشنواره رسانه‌ای «ایران مقتدر» برگزار می‌شود

مدیرخانه مطبوعات قم از برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای «ایران مقتدر» خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره، یک هفته پس از پایان اعلام نتایج ریاست جمهوری است و مراسم اختتامیه آن نیز در تیرماه برگزار می‌‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشنواره رسانه‌ای «ایران مقتدر» برگزار می‌شود
شناسه : 37053 | انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، محمدحسین همتی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری که در خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، با اشاره به انتشار نخستین فراخوان جشنواره رسانه‌ای «ایران مقتدر»، اظهار کرد: این جشنواره در استان قم با هدف ایجاد بستری مناسب برای برگزاری هرچه با شکوهتر و پرشور و پرشعورتر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می@شود.

وی با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای «ایران مقتدر» در دوبخش اصلی و ویژه برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره در چهار سطح خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، مطبوعات محلی و نمایندگی روزنامه های کثیرالانتشار با موضوع انتخابات دیده شده است.

مدیرخانه مطبوعات استان قم با تبیین اهداف این جشنواره رسانه ای بیان کرد: ایجاد بستری جهت برگزاری پرشور و شعور انتخابات، آماده سازی و ترغیب جامعه جهت مشارکت حداکثری، روشنگری و شفافیت فضا جهت تنویر افکار عمومی برای انتخاب اصلح از اهداف این جشنواره به شمار می رود.

همتی نژاد با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: اهمیت انتخابات، شرکت در انتخابات، ویژگی های اصلح، پاسخگویی به شبهات و روشنگری، حضور پرشور و حداکثری در انتخابات، اخلاق انتخاباتی و انتخابات سالم از محورهایی است که در جشنواره رسانه ای «ایران مقتدر» به آن توجه شده است.

وی بیان کرد: در بخش اصلی براساس میزان تولیدات و بازنشر رسانه ها در محورهای جشنواره و سرعت انتشار اخبار ستاد برگزاری انتخابات با ارزش گذاری برحسب انتشار خبر،گزارش، مصاحبه، کلیپ، یادداشت وسرعت انتشار اخبار ستاد برگزاری انتخابات و براساس بازنشر منتخب می شوند.

مدیرخانه مطبوعات استان قم همچنین بخش ویژه این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: دبیرخانه جشنواره رسانه ای «ایران مقتدر» جایزه ویژه را به نو آورترین و خلاق ترین رسانه در موضوع انتخابات و با توجه به محورهای برگزاری جشنواره اهدا می کند.

وی در ادامه بخشی از شرایط و ضوابط شرکت در این جشنواره را تبیین و تصریح کرد: آثار تولیدی شرکت کنندگان باید در یکی از رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری دارای مجوز و یا رسانه ملی منتشر شده باشد. آثاری در جشنواره پذیرفته می‌شود که در فاصله بین نخستین روز خرداد ماه سال جاری تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منتشر شده باشد.

همتی‌نژاد تأکید کرد: آثار باید در قالب و محور های یاد شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و آثاری که در این قالب جای نگیرد وارد مرحله انتخاب نخواهد شد و همچنین رسیدگی به آثار نیز توسط هیئت انتخاب صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره برای راستی آزمایی و جلوگیری از ضایع شدن حق شرکت کنندگان، علاوه بر تطبیق آثار ارسالی با اطلاعات جمع آوری شده توسط ربات به بازدید روزانه و تصادفی تولیدات شرکت کنندگان در طول زمان برگزاری جشنواره اقدام می‌کند.

مدیرخانه مطبوعات استان قم با تاکید براینکه گستره جغرافیایی این جشنواره استانی است، تصریح کرد: تمامی فعالان رسانه‌ای استان قم اعم از رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری و فعالان رسانه ای مستقل استان که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند می توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

وی، گاه‌شمار جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: این جشنواره از سوم خردادماه سال جاری همزمان با سال روز فتح خرمشهر اعلام فراخوان شد و علاقمندان می توانند آثار خود را تا یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی به دبیرخانه ارسال کنند.

همتی با عنوان اینکه تا یک هفته پس از اعلام نتایج انتخابات، شرکت کنندگان فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند، بیان کرد: درب خانه مطبوعات استان قم از ساعت ۱۰ تا ۱۳ به روی اصحاب رسانه باز است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.