اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در حرم کریمه اهل‌بیت(س)/ مستند حضرت معصومه(س) ساخته می‌شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر پرداخت و از ساخت مستند حضرت معصومه(س)، برپایی کارگاه‌های هنری تولید پوستر و رونمایی از تابلوی بزرگ خوش‌نویسی «القاب فاطمی» و دو کتاب «شرح زیارت‌نامه بزرگ‌بانوی کرامت» و «زندگی‌نامه حضرت معصومه(س)» خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در حرم کریمه اهل‌بیت(س)/ مستند حضرت معصومه(س) ساخته می‌شود
شناسه : 37026 | انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام مهدی احمدی امروز در نشست خبری «اعلام برنامه‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)»، از مشارکت و همکاری ۳۲ نهاد اجرایی و فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت خبر داد و اظهار کرد: شعار دهه کرامت امسال «گره‌گشایی به رسم اهلبیت(ع)» است که شامل گره‌گشایی معیشتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه به تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های جدید امسال «مناجات خوانی» است که به مدت ۵ شب با حضور سید مهدی میرداماد برگزار می‌شود و به طور زنده و مستقیم روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود.

وی از برگزاری ویژه برنامه جشن میلاد حضرت معصومه(س) برای ترک‌زبان‌ها در روز جمعه ۲۱ خرداد خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت ۱۸ با سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی هشترودی و مداحی شهروز حبیبی و داوود علیزاده برگزار و از طریق شبکه‌های استانی سیما پخش می‌شود. 

نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: مراسم شام میلاد حضرت معصومه(س) در صحن حضرت صاحب الزمان(عج) با مداحی حاج مهدی رسولی برگزار می‌شود که از طریق شبکه قرآن و معارف سیما به طور زنده پخش خواهد شد.

احمدی افزود: برنامه سخنرانی معارفی شب‌های دهه کرامت در حرم مطهر با سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان برگزار می‌شود.

وی از تولید نماهنگ و کلیپ‌های مذهبی به مناسبت دهه کرامت در حرم مطهر خبر داد و گفت: شعرخوانی شاعران ممتاز کشوری به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) در قالب کلیپ و نماهنگ از بسترهای رسانه‌ای آستان مقدس و شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از استقرار ۱۵ شبکه ماهواره‌ای برای انعکاس برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر خبر داد و گفت: ۱۵ سخنرانی تولیدی آماده شده که از طریق شبکه‌های دو و سه سیما پخش خواهد شد.   

نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)

احمدی افزود: ویژه برنامه‌های «عطر عاشقی»، «روبه‌راه»، «بانوان»، «سمت خدا» و «کبوترانه» از طریق شبکه های مختلف سیما پخش خواهد شد.

وی همچنین از اجرای پویش «فدای دخترم» در ایام میلاد حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: ۲۰۰ کاروان شادی به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) در استان‌های مختلف سراسر کشور به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از اختصاص شبستان حضرت زهرا(س) به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی به محوریت «دختران» خبر داد و  گفت: نهادهای مختلفی که قصد تولید برنامه با موضوعات «دختران» را داشته باشند، می‌توانند از این شبستان استفاده کنند.

نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)

احمدی در ادامه از برگزاری مسابقه «حدیث کرامت» خبر داد و گفت: متناسب با روزهای نامگذاری شده در دهه کرامت، کلیپ‌های محتوایی در شبکه‌های اجتماعی آستان مقدس منتشر می‌شود و مخاطبان می‌توانند با تماشای کلیپ‌ها در مسابقه‌‌ای که از همان محتوا تهیه شده، شرکت کنند و از جوایز این مسابقه بهره‌مند شوند.

وی همچنین به برپایی کارگاه هنری و تولیدات رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: تولید پوسترهای فاخر با موضوع «شعار سال»، «دهه کرامت» و «حضرت معصومه(س)» در قالب پوستر «مقام بانو» اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: همچنین تولیدات دهه کرامت با موضوع کودک و نوجوان در ۱۱ قسمت آماده شده که ۱۴ سرود و نماهنگ با موضوع حضرت معصومه(س) رونمایی و پخش خواهد شد.

نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)

احمدی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه «بانوان و انتخابات»، رونمایی از سه سرود فاخر با موضوع حضرت معصومه(س)، برپایی محفل «شعر فاطمی» در مقبره پروین اعتصامی و برگزاری جشن خانوادگی «نسیم کرامت» در صحن امام رضا(ع) از دیگر ویژه برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر است.

وی افزود: بازدید از موزه حرم حضرت معصومه(س) در روز میلاد کریمه اهل‌بیت(س) و ولادت امام رضا(ع) رایگان است و در روزهای میانی دهه کرامت، نیم‌بها خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه از رونمایی تابلوی بزرگ خوش‌نویسی القاب فاطمی خبر داد و گفت: این تابلو شامل ۳۵ لقب معروف از حضرت معصومه(س) است که توسط سید محسن کشفی و سید محمود کشفی اجرا شده است.

نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)

احمدی همچنین از برپایی نشست معرفی کتاب «انتخاب صالحان» با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: در ایام دهه کرامت، از دو کتاب «شرح زیارت‌نامه بزرگ بانوی کرامت» و «زندگی‌نامه حضرت معصومه(س)» رونمایی خواهد شد.

احمدی همچنین از ساخت مستند حضرت معصومه با مشارکت عتبه حسینی خبر داد و گفت: این مستند شصت دقیقه‌ای در حال مراحل نهایی است و متن و محتوای آن از سوی حجت الاسلام عبدالرحیم حجتی و حجت الاسلام احمد عابدی تأیید شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.