پیامبراکرم(ص) کانون عالی ترین اوصاف انسانی است

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) کانون عالی ترین اوصاف انسانی است گفت: آن حضرت الگویی تام و تمام برای همه انسان ها و مظهر بهترین اخلاق، رفتار و گفتار هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیامبراکرم(ص) کانون عالی ترین اوصاف انسانی است
شناسه : 369 | انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از ایرنای قم، حجت الاسلام نجاریان با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) سیره رفتاری برای بشریت به ارمغان آورده اند که تا روز قیامت نیاز به تکمیل آن نیست، اظهار کرد: هیچ چیز به عنوان اخلاق کامل وجود ندارد که ایشان آن را به بهترین وجه آورده است.
وی افزود: اخلاص، ایمان، زهد، تقوا، صبر، استقامت، توکل، فداکاری، شجاعت، نظم، نظافت و خودسازی از جمله ویژگی های اخلاقی پیامبر(ص) است که جامعه امروزی ما نیاز به توجه جدی تر و الگوگرفتن از این ویژگی های اخلاقی دارد.
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، بسیاری از مشکلات امروز جامعه را ناشی از دوری از آموزه های اسلامی دانست و ادامه داد: ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به الگوگیری از اوصاف رفتاری پیامبر(ص) داریم.
نجاریان، با انتقاد از وادادگی فرهنگی در مقابل الگوهای غربی گفت: اگر تقوا، صبر، استقامت، شجاعت و توکل به خدا سرمشق رفتاری جامعه باشد، در مقابل مشکلات به سادگی دچار از خود باختگی نمی شود.
وی با بیان اینکه خلق عظیم پیامبراکرم (ص) الگویی برای تمام بشریت است تاکید کرد: غرب به دنبال ارائه الگوهایی با معرفی ستاره های هنری و ورزشی خود به جوانان دنیاست و انحراف های اخلاقی امروز جهان ناشی از پیروی کردن از چنین الگوهایی است.
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، بازگشت جامعه به الگوهای اسلامی و پیروی از سیره رفتار پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) را نسخه شفابخش مشکلات کنونی دانست و افزود: اگر به دنبال جامعه ای اخلاق مدار، توحید محور و ایده آل هستیم چاره ای جز الگوگیری از سیره پیامبر(ص) نداریم.
نجاریان، با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) رحمت واسعه خدا بر مردم است گفت: آن حضرت پیامبر مهربانی، عفو، بخشش و رحمت است و باید در شرایط کنونی جامعه این روحیه در بین قشرهای مختلف مردم به ویژه جناح های مختلف سیاسی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی ویژگی برجسته پیامبر اکرم (ص) را اعتقاد کامل و توکل بر ذات اقدس الهی عنوان کرد و افزود: توکل بر خدا، انسان را در برابر سختی ها و مشکلات مقاوم و صبور می کند که آن حضرت مظهر تام و تمام توکل بر خدا در تمام سختی ها و آسانی هاست.

** امام صادق(ع) جامعه علمی دنیا را سازماندهی کردند
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، در ادامه با اشاره به خدمات علمی امام صادق(ع) تأکید کرد: آن امام همام با دست خالی، جامعه علمی دنیا را سازماندهی و بزرگترین اندیشمندان تاریخ را در رشته های مختلف به جهان عرضه کردند.
نجاریان، با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور مدیون پیامبراکرم (ص) و امام صادق(ع) هستند افزود: اگر اساتید، دانشجویان و طلاب ما به اندیشه ها و الگوهای رفتاری ائمه اطهار (ع) تأسی جویند، همه کمبودهای اجتماعی کشور برطرف می شود.
وی با بیان اینکه رمز ایستادگی در مقابل فشارها و تهدیدهای غرب توجه به الگوهای مبتنی بر هویت ملی و دینی خود است ادامه داد: دستاورد غرب برای بشریت؛ انحراف اخلاقی، خودکشی، بحران هویت و از بین بردن اعتماد به نفس ملت ها در برابر فرهنگ غربی و دوری از خداست.

** اتحاد رمز شکست توطئه دشمنان است
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، همچنین در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت گفت: شرایط منطقه نشان می دهد که امروز بیش از هر زمان دیگری مسلمانان جهان به وحدت نیازدارند.
وی افزود: برخی حکام مرتجع کشورهای اسلامی با دوری از آموزه های اسلامی و قرآنی با حمله، جنایت و کشتار مسلمانان به عاملی برای تحقق نقشه های شوم استکبار در منطقه تبدیل شده اند که باید با توقف این جنایت ها به مسیر اسلام باز گردند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.