پلمب ۳۰۰ قلیان‌سرا در قم

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ قلیان‌سرا در این استان به‌ویژه در محدوده توریستی بخش کهک پلمب شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پلمب ۳۰۰ قلیان‌سرا در قم
شناسه : 36849 | انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، نرگس جعفری افضل گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ قلیان‌سرا در این استان به‌ویژه در محدوده توریستی بخش کهک پلمب شده است.

وی افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا و همچنین در راستای شعار «قم، شهر بدون دخانیات» صورت گرفته است.

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم با بیان این‌که پس از شیوع بیماری کرونا، جمع‌آوری قلیان‌سرا و قهوه‌خانه‌ها در دستور کار قرار گرفت،‌ اضافه کرد: قلیان‌سراهای متعددی در بخش کهک فعال بود که جمع‌آوری شده است ولی احتمال دارد برخی از این واحدها همچنان به‌صورت مخفیانه اقدام به سرویس‌دهی نمایند.

جعفری افضل با بیان این‌که نظارت به‌صورت مستمر انجام و هر شکایتی در خصوص عرضه مستقیم قلیان رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم نظارت‌ها از طرف سازمان صمت و اتاق اصناف نیز صورت گیرد، به‌ویژه برای اماکن فروش دخانیاتی که مجوز ندارند تا دسترسی به دخانیات کمتر شود.

وی بیان کرد: مرکز بهداشت با تبلیغات عرضه مواد دخانی که در اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها انجام شده برخورد می‌کند، ولی این مرکز به‌تنهایی قادر به مقابله با این تبلیغات نیست و باید برخورد همه‌جانبه ‌صورت گیرد.

به گفته کارشناس مرکز بهداشت قم، طبق تحقیقاتی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در کشور صورت گرفت، مصرف قلیان ۴۰ درصد افزایش یافته است و بیشترین مصرف‌کنندگان خانم‌ها هستند، سن استعمال دخانیات در استان قم نیز مانند سراسر کشور بسیار پایین آمده و به ۹ تا ۱۱ سال رسیده است و در گروه سنی جوانان و نوجوانان بیش از ۵۷ درصد افراد یک‌بار مواد دخانی را مصرف کرده‌اند.

جعفری افضل با بیان این‌که با شیوع کرونا استعمال دخانیات افزایش نیز یافته است، گفت: تصورات غلط در مردم در پی بروز بیماری کرونا و شایعه عدم ابتلا به کرونا با مصرف دخانیات باعث افزایش مصرف بین گروه‌های سنی مختلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و غیرحضوری بودن کلاس‌ها، جوانان و نوجوانان را به دورهمی‌ها کشانده و متأسفانه مشکلات را افزایش داده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.