معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان کرد

واگذاری ۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قالب هزار و ۴۰۰ درخواست

شهر بیست/ معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: تاکنون در قالب هزار و 400 درخواست، 20 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به افراد یا مجموعه‌ها واگذار شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واگذاری ۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قالب هزار و ۴۰۰ درخواست
شناسه : 3679 | انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد شعاعی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی قم که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، از دستاوردهای منابع طبیعی در راستای حفاظت از اراضی مرتعی و جنگلی یاد کرد و گفت: رویکردهایی که توسط حاکمیت در راستای حفاظت از منابع طبیعی دنبال می‌شود نسبت به دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی از اجرای مقررات ملی‌شدن اراضی جنگلی و مرتعی در این استان یاد کرد و گفت: تاکنون برای بیش از ۹۷۶ هزار هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان قم سند عادی و همچنین برای ۴۳۵ هزار هکتار نیز سند تک برگ دریافت شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از استعدادیابی، تحویل و تحول اراضی مرتعی و جنگلی  برای  بهره‌برداری در قالب انواع واگذاری‌ها به‌عنوان یکی از رسالت‌های منابع طبیعی نام برد و گفت: تاکنون در قالب هزار و ۴۰۰ درخواست، ۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به افراد یا مجموعه‌ها واگذار شده است.

شعاعی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی به دنبال اعمال حاکمیت مردم بر ثروت‌های عمومی است، مطرح کرد: اگر مردم در برنامه‌های منابع طبیعی مشارکت لازم را داشته باشند می‌توانیم بستر بهره‌برداری از ثروت‌های عمومی را به شیوه مطلوب رقم بزنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.