ساماندهی پایانه ۷۲ تن قم با اقدامات زیربنایی

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم از ساماندهی پایانه ۷۲ تن با ساخت سکوهای مسافرگیری، جدول‌گذاری، موزاییک فرش، آسفالت و نصب دوربین‌های ثبت تخلف و نظارتی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی پایانه ۷۲ تن قم با اقدامات زیربنایی
شناسه : 36765 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا پوریافر با تأکید بر ضرورت ساماندهی پایانه ۷۲ تن قم، اظهار کرد: با توجه به خروج ساخت پایانه جنوبی از دستور کار شهرداری، ساماندهی پایانه‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم وضعیت شهر قم را نسبت به سایر شهرها مورد ارزیابی قرارداد و افزود: نیاز شهر قم در ساخت زیرساخت‌های حمل‌ونقل مسافر فراتر از جمعیت ساکن آن بوده و با توجه به زائرپذیری و ورود مسافران داخلی و خارجی باید با نگاه کلان به این حوزه توجه کرد.

پوریافر اذعان کرد: در چند سال گذشته یکی از مهم‌ترین و پرچالش‌ترین برنامه‌های سازمان، ساماندهی پایانه ۷۲ تن قم بوده که باوجود همه مشکلات اقدامات خوبی انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم، ساخت جایگاه ویژه برای مسافرگیری را نخستین اقدام در ساماندهی این میدان دانست و تصریح کرد: جهت ساماندهی، توقف و مسافرگیری اتوبوس‌های عبوری در میدان شهدای ۷۲ تن، سکوهایی در مقابل سوهانی‌ها ساخته‌شده و جدول‌گذاری، موزاییک فرش،آسفالت آن بااعتباری بالغ‌بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال انجام‌شده است.

پوریافر یکی دیگر از اقدامات سازمان پایانه‌ها و مسافربری شهرداری قم را تجهیز پایانه شهدای ۷۲ تن به دستگاه UPS دانست و ادامه داد: با نصب دوربین‌های ثبت تخلف و نظارتی در میدان شهدای ۷۲ تن، کنترل خوبی بر ترافیک این میدان اعمال می‌شود.

وی، اجرای لینک ارتباطی این پایانه با پایانه مرکزی را نیز اعلام و افزود: به‌منظور ثبت اطلاعات سفر به‌صورت آنلاین لینک ارتباطی میدان شهدای ۷۲ تن با پایانه مرکزی نیز راه‌اندازی شده که اقدام مطلوبی در جهت هوشمندسازی جابه‌جایی مسافر محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم در پایان یادآور شد: تا پایان سال و طبق طرح جامع ترافیک شهر و در دستور کار قرار گرفتن ساماندهی پایانه‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز مانند پارک‌سوار شمالی، پایانه خرمشهر و پایانه فدک و همچنین پایانه مسجد مقدس جمکران می‌توانیم مدیریت خوبی نسبت به ورود و خروج مسافران از شهر قم داشته باشیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.