بازگشت «خورشید» به «ونوس»

همزمان با بازگشایی سینما ونوس قم، فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی به روی پرده رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشت «خورشید» به «ونوس»
شناسه : 36747 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بعد از گذشت ۵۰ روز از تعطیلی سینما ونوس قم حالا یک بار دیگر با بهبود شرایط کرونایی، چراغ سینماها روشن شده و علاقه‌مندان به هنر هفتم می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری به تماشای دو فیلم «خورشید» و «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» بنشینند.

دهمین ساخته بلند کارنامه فیلمسازی مجید مجیدی در شرایطی به روی پرده می‌رود که یک بار در روزهای آغازین سال جاری به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی به نمایش درآمد اما شیوع ویروس انگلیسی و تعطیلی سینماها، غروب زودهنگامی برای نمایش «خورشید» رقم زد.

اکران فیلم خورشید در سینما ونوس

حالا با بازگشایی سینماها یک بار دیگر «خورشید» روی پرده نقره‌ای سینما ونوس طلوع کرده و طرفداران سینمای مجیدی می‌توانند در سانس‌های ۱۷ و ۲۰ به تماشای بهترین فیلم سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر و نماینده ایران در آکادمی اسکار بنشینند.

فیلمی که در روزهای پایانی جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر به نمایش درآمد و علاوه بر کسب جایزه ویژه هیئت داوران برای بازیگران نوجوان فیلم توانست سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین طراحی صحنه را شکار کند.

مجیدی که به عنوان مهم‌ترین فیلمساز سینمای کودک سینمای عصر انقلاب شناخته می‌شود، این بار هم به سیاق «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا» و «آواز گنجشک‌ها» سری به دنیای معصومانه کودکان زده و روایتی داستانی از کودکان کار را دستمایه فیلم خود کرده است.

اکران فیلم خورشید در سینما ونوس

«خورشید» را مجیدی و نیما جاویدی خالق فیلم تحسین شده «سرخپوست» نوشته‌اند و امیر بنان تهیه کرده است. این فیلم روایتگر داستان پسربچه‌ای ۱۲ ساله به نام علی و دوستانش است که برای کمک به خانواده‌هایشان به سختی کار می‌کنند و برای گذران زندگی برخی مواقع جرائم کوچکی نیز انجام می‌دهند. علی توسط فردی برای پیدا کردن یک گنج که زیر مدرسه‌ای پنهان شده مأمور می‌شود و… .

علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی، روح الله زمانی، ابوالفضل شیرزاد و شمیلا شیرزاد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

اما دیگر فیلمی که همزمان با «خورشید» روی پرده سینما ونوس رفته، فیلم کمدی «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است. فیلمی که در آن پژمان جمشیدی، رعنا آزادی‌ور، پژمان بازغی، ساغر قناعت، علی استادی، شیرین یزدان‌بخش‌، هوشنگ رادی‌پور و ترنم کرمانیان بازی کرده‌اند.

اکران فیلم هفته ای یکبار آدم باش در سینما ونوس

«هفته ای یک بار آدم باش» که در دو سانس ۱۹:۱۵ و ۲۱:۱۵ به روی پرده می‌رود، روایتگر زندگی دو برادر با سبک متفاوت است که بواسطه بیماری پدر، آینده آنها دچار تغییر و تحول می‌شود. 

از مهمترین فیلم‌های کارنامه شاه‌حسینی می‌توان به ساخت فیلم‌های «کمین» و «خانه دختر» اشاره کرد. او در تلویزیون کارگردان سریال‌های «پرگار»، «همه چیز اینجاست» و «هشت و نیم دقیقه» بوده و این روزها سریال پرمخاطب «می‌خواهم زنده بمانم» را راهی شبکه نمایش خانگی و پلتفرم «فیلیمو» کرده است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.