محورهای جاده‌ای قم روشن می‌شوند

رئیس اداره ایمنی راهداری قم گفت: به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری سوانح، عملیات اجرایی سه طرح سیستم روشنایی در سطح راه‌های قم آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محورهای جاده‌ای قم روشن می‌شوند
شناسه : 36723 | انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، جعفر اویسی از آغاز عملیات اجرایی سه طرح سیستم روشنایی در محورهای جاده‌ای قم خبر داد و گفت: این طرح‌ها به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری سوانح اجرا می‌شود.

وی افزود: محورهای جاده‌ای قدیم قم – تهران، سلفچگان – راهجرد و قنوات – مبارک آباد با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از سیستم روشنایی برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره ایمنی راهداری قم اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح که در سه مقطع از محورهای جاده‌ای قم اجرا می‌شود، بیش از ۷۰۰ پایه روشنایی در مسیر نصب خواهد شد.

اویسی در خصوص محورهایی که در این طرح از سیستم روشنایی برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: در تکمیل طرح سیستم روشنایی محور سلفچگان – راهجرد به طول مسیر ۳۲ کیلومتر، ۶۵۰ پایه روشنایی نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح سیستم روشنایی محور مذکور در زمره طرح‌هایی است که طی سال‌های گذشته عملیاتی شده و به‌دلیل افزایش یک‌باره بهای تجهیزات و دیگر خدمات مورد نیاز با وقفه همراه شد.

رئیس اداره ایمنی راهداری قم در خصوص اجرای طرح سیستم روشنایی در ۲ محور دیگر بیان داشت: در قالب این طرح، طرح ناتمام سیستم روشنایی محور قدیم قم – تهران تقاطع شهرک صنعتی شکوهیه نیز در دست اجرا و تکمیل است.

وی، طول مسیر طرح سیستم روشنایی تقاطع شهرک شکوهیه را افزون بر سه کیلومتر عنوان و تصریح کرد: جهت اجرا و تکمیل این طرح ۴۰ پایه روشنایی در محل نصب و مستقر شده است.

اویسی طرح سیستم روشنایی تقاطع شکوهیه را از مطالبه‌های جدی استان دانست و یادآور شد: تقاطع مذکور در زمره نقاط حادثه ساز و پر تصادف در سطح راه‌های استان است که امیدواریم با اجرای سیستم روشنایی در محل، شاهد کاهش چشمگیر حوادث احتمالی باشیم.

رئیس اداره ایمنی راهداری قم، سومین طرح از اجرای سیستم روشنایی در سطح راه‌های استان را مربوط به محور قنوات دانست و ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و دیگر کاربران جاده ای که از این محور رفت و آمد می‌کنند، طرح سیستم روشنایی حد فاصل روستای مبارک آباد – شهر قنوات عملیاتی شد.

اویسی، طول مسیر طرح را افزون بر ۷۰۰ متر عنوان و تصریح کرد: با نصب ۲۵ پایه روشنایی در طول مسیر، روشنایی مورد نیاز این محور تأمین می‌شود.

وی هزینه اجرایی این سه طرح را در مجموع بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان کرد: تمامی اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است.

رئیس اداره ایمنی راهداری قم خاطرنشان کرد:  بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح سیستم روشنایی مذکور، ۱۲ ماه خواهد بود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.