مدیر جدید جامعه الزهرا معرفی شد

برای نخستین‌بار یک زن به عنوان مدیر بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی و دینی بانوان جهان تشیع معرفی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیر جدید جامعه الزهرا معرفی شد
شناسه : 36697 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر حوزه، مراسم معرفی مدیر جدید جامعه الزهرا امروز در تالار بیداری اسلامی این مجموعه حوزوی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، از خدمات چهار ساله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر سابق جامعه الزهرا علیهاالسلام با اهدای لوح تقدیر شد.

احکام مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور شخصیت های حاضر در مراسم، به خانم زهره برقتی تنفیذ و با این حکم سرکار خانم زهره برقعی پس از دو دهه سابقه فعالیت مدیریتی در حوزه و دانشگاه به عنوان مدیر جدید جامعه الزهرا معرفی شد.

سرکار خانم زهره برقعی، مدیر جدید جامعه الزهرا نیز در این مراسم هر چند کوتاه به ایراد سخنرانی پرداخت و از سیاست ها و راهبردهای برنامه ریزی شده برای دوره پنج ساله خبر داد.

وی با اشاره به راهبردی اساسی در مدیریت مجموعه جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: نقش بی بدیل بانوان به عنوان یک بانوی اثرگذار و ایفای نقش راهبردری در تحقق نوین اسلامی مورد توجه است و ضمن حفظ روال حرکت فعلی با تدبیر و توان داخلی این حرکت پرشتاب تر و فزاینده تر صورت خواهد گرفت تا شاهد شکوفایی این ثمرات طیبه باشیم.

برقعی بیان داشت: نیازهای جامعه اسلامی و جهان اسلامی را در دانش های اسلامی و انسانی و نقش طلاب در کنش گری های تبلیغی در مسائل حوزه دین و فرهنگ و هم افزایی کلیه نهادهای حوزوی و دینی را می طلبد که جامعه الزهرا(س) در دوره مدیریت جدید به این موضوع توجه ویژه ای خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حسن و گسترش ارتباط با حوزه های علمیه خواهران و براداران با هدف پاسخگویی به نیازهای جهان را یکی از راهبردهای اساسی دنبال خواهیم کرد.

مدیرجامعه الزهرا(س) از هر گونه انتقاد سازنده استقبال کرد و گفت: اگر همراه با پیشنهاد جایگزین باشد مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و نقد وتحلیل مداوم فعالیت ها و نظرات کارشناسی و ارائه پیشنهاد را به عنوان راهبر مورد نظر خواهیم داشت.

آیت‌الله مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم، اظهار کرد: چندی قبل ملاقاتی با رئیس دفتر مقام معظم رهبری داشتم که در این جلسه گزارشی از عملکرد حوزه های علمیه خواهران و پیشرفت های و ارتقای علمی حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا ارائه دادم.

وی افزود: در این جلسه از مسئولیت هایی که به بانوان داده شده است و واگذاری مسئولیت حوزه های خواهران در پنج استان به بانوان گفته شد که نشان از عملکرد خوب آنها داشته است و همه از جمله امام جمعه  و نماینده ولی فقیه و خود طلاب از این تصمیم راضی بوده اند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه در ابتدا بعضی ها می گفتند شاید بانوان نتوانند آن مسئولیت را اجرا کنند، تاکید کرد: اما نتیجه کاملا متفاوت بود و عملکرد این بانوان در استان ها بسیار موفقیت آمیز بوده است. مسئولیت هایی که برعهده خواهر ها گذاشته شد، خوب و موفقیت آمیز اجرا شد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: بر همین اساس بود که پیشنهاد انتصاب یک بانو بر منصب مدیری جامعه الزهرا نیز از سمت دفتر مقام معظم رهبری مطرح شد و از جانب ایشان این پیام رسید که ترجیح ایشان این است که بانو این سمت را برعهده بگیرد. به همین دلیل همین موضوع را دنبال کردیم و توافق صددرصدی در هیئت امنای جامعه الزهرا بعد از نظر مساعد مقام معظم رهبری بوجود آمد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.