خانه موزه شهیدان زین‌الدین محور برنامه‌های فرهنگی می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی خانه موزه شهیدان زین‌الدین، گفت: این محل برای برگزاری سلسله برنامه‌های فرهنگی هنری به محوریت شهدا و دفاع مقدس بهره‌برداری می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خانه موزه شهیدان زین‌الدین محور برنامه‌های فرهنگی می‌شود
شناسه : 36693 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی در نشست رسانه‌ای که در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد، از افتتاح این مجموعه با نظر خانواده شهیدان زین‌الدین و با همکاری شهرداری قم خبر داد و اظهار کرد: این محل به‌زودی با همکاری این خانواده شهید و با ردیف بودجه‌ای که از سوی شورای اسلامی شهر قم در نظر گرفته شده، به تملک شهرداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه تاکنون محفلی که متعلق به شهدا باشد و بتوان در آن برنامه‌های فرهنگی برگزار کرد در قم نداشتیم، تصریح کرد: این محل هم‌اکنون برای سلسله برنامه‌های فرهنگی هنری برای شهدا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مقیمی با بیان اینکه برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ۵۸۰ میلیون تومان آن در زمینه تولید محتوا و تعمیرات ابنیه و ۲۰۰ میلیون تومان نیز توسط منطقه هفت صرف محوطه‌سازی شده است.

وی افزود: برای این طرح فرهنگی که در کوچه ۲۸ خیابان شهدا واقع‌شده و در وسعتی به مساحت ۲۴۰ مترمربع ساخته‌شده، پنج میلیارد تومان صرف هزینه تملک شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم به اهداف کلان این پروژه اشاره و ابراز کرد: ایجاد نخستین خانه موزه رسمی شهر قم، ایجاد یک مرکز فرهنگی در مرکز شهر، ایجاد مرکز تولیدات فرهنگی در گستره تاریخ شفاهی قم با موضوع‌های انقلاب اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف ایجاد این خانه موزه به شمار می‌رود.

مقیمی همچنین از ایجاد مقصد گردشگری تورهای ایثار و شهادت و کاروان راهیان نور، معرفی مفاخر شهید، ارتقاء سطح هویت شهروندی و احساس تعلق به شهر، الگوسازی برای پیوند جوانان و شهدا خبر داد و گفت: ایجاد پایگاه فرهنگی ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به معرفی شاخص‌ترین شهدای هشت سال دفاع مقدس قم و تولید نخستین محصول محتوایی جامع ایجادشده پیرامون شهید زین‌الدین اشاره کرد و گفت: ارائه تمام مستندات و مفاهیم و المان‌ها به سه زبان، معرفی تمام شهدای استان، تولید المان‌های فاخر هنری و  الگوسازی خانه موزه‌ها برای شهرداری در شهر قم از دیگر ویژگی‌های این پروژه به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه به‌زودی خانه موزه شهید شفیعی نیز رونمایی می‌شود، گفت: این ملک با همکاری خانواده شهید شفیعی در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

مقیمی همچنین اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خانه شهید فخری زاده از شهدای هسته‌ای نیز به عنوان خانه موزه از سوی سازمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری تورهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم قم را به‌عنوان یکی از قطب‌های تورهای راهیان نور در سطح کشور مطرح کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.