خاموشی‌های ناگهانی پذیرفتنی نیست/ مردم نباید بلاتکلیف شوند

استاندار قم با بیان اینکه خاموشی‌های بدون اطلاع‌رسانی و بی‌نظمی در برنامه اعلام شده قابل پذیرش نیست، گفت: مردم باید تکلیف خود را در این موضوع بدانند چراکه این موضوع سبب آسیب به صنعتگران، کسبه و اقشار مختلف جامعه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خاموشی‌های ناگهانی پذیرفتنی نیست/ مردم نباید بلاتکلیف شوند
شناسه : 36684 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، بهرام سرمست امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان درباره موضوع برق و خاموشی‌های اخیر، اذعان کرد: همه هم‌استانی‌های عزیز اعم از مسئولان و مردم باید مدیریت مصرف انرژی را در برنامه خود داشته باشند تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: خاموشی‌های بدون اطلاع رسانی یا با عدم رعایت برنامه اعلام شده قابل پذیرش نیست، چراکه سبب آسیب به صنعتگران، کسبه و مردم می شود.

سرمست ادامه داد: البته برخی از خاموشی های اخیر خارج از مدیریت استان بود و این مسئله باید با مدیریت برق تهران حل و فصل شود؛ چراکه استان قم نیازمند مدیریت استانی و اقتضائی در این زمینه است.

استاندار قم با بیان این که اطلاع رسانی و برنامه داشتن از ضروریات و مقدمات مدیریت مصرف انرژی و برق است یادآور شد: مردم باید تکلیف خود را در این موضوع بدانند و البته مسئولان هم باید در مسیر اقناع افکار عمومی گام بردارند.

وی افزود: یکی از مصوبّات جلسه امروز ستاد مدیریت بحران استان این است که حوزه صنعت باید شیفت کاری خود را تا ساعت ۱۴ و برای کاهش آسیب های قطع برق به این عرصه به پایان برساند، ضمن آن که حوزه کشاورزی نیز باید با هماهنگی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به یک جمع بندی در زمینه مدیریت مصرف برق برسد.

سرمست همچنین با اشاره به ضرورت عدم قطع برق بیمارستان های دارای بیماران کرونایی، معاون هماهنگی امور زائرین خود را موظف کرد تا مصرف بهینه برق را در مساجد و اماکن مذهبی استان در دستور کار داشته باشد.

وی با تاکید بر این که فعلاً تغییر ساعت کار ادارات جزو سیاست‌های دولت نیست، گفت: از آنجا که کاهش ساعت کار ادارات هم در دستور نیست، بنابراین معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری موظف است کنترل مصرف انرژی را در ادارات استان به شدت پیگیری و دنبال کند و البته در صورت ضرورت نسبت به قطع برق ادارات متخلف نیز اقدام شود.

استاندار قم با اشاره به ضرورت تشکیل جلسه کمیته واکسیناسیون استان بیان کرد: آمار مطرح شده در این موضوع و زمینه سازی برای حضور بیشتر مردم استان در امر واکسیناسیون می طلبد تا این جلسه هرچه سریع تر تشکیل شود و پیگیری تدابیر و تمهیدات لازم در دستور قرار گیرد.

وی همچنین پیگیری گام پنجم طرح شهید سلیمانی را به عنوان یکی از مصوبات نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان اعلام کرد و افزود: این طرح محله محور باید به شکل جدی پیگیری و دنبال شود.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.