خاموشی اعمال شده در قم تفاوتی با پایتخت ندارد/ خاموشی‌ها کوتاه می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به کاهش خاموشی برق در روز گذشته به دلیل ورود نیروگاه‌های جدید به مدار سراسری، گفت: خاموشی‌های اعمال شده در قم در مقایسه با استان تهران و البرز متوازن و نزدیک به هم تقسیم شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خاموشی اعمال شده در قم تفاوتی با پایتخت ندارد/ خاموشی‌ها کوتاه می‌شود
شناسه : 36680 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مهدی آهنین پنجه روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری با بیان اینکه  روز گذشته میزان خاموشی ها در قم ۱۰۰ مگاوات کمتر از دو روز قبل تر بود، گفت: خاموشی‌های اعمال شده در قم در مقایسه با استان تهران و البرز متوازن و نزدیک به هم تقسیم شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های تأمین برق در استان، گفت: ۲۰ هزار مشترک پرمصرف برق در قم وجود دارد که هزینه برق مصرفی آنها ۱۶ درصد بیشتر از نرخ مصوب اعمال می‌شود.

وی افزود: ۴۱۵ هزار مشترک خانگی در قم وجود دارد که ۱۰۰ هزار خانوار از این بین مشمول طرح امید و برق رایگان به دلیل کم مصرف بودن می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم یادآور شد: ۸ درصد برق قم مربوط به دستگاه های اجرایی، مدارس و دانشگاه، ۱۳ درصد در بخش کشاورزی، ۳۰ درصد صنعت و ۳۶ درصد مربوط به بخش خانگی است.

آهنین پنجه ابراز کرد: برق بخش صنعت قم از ساعت ۱۳ تا ۱۷ قطع و تلاش می شود برق بخش صنعت از این پس ساعت ۱۵ به بعد قطع شود.

وی افزود: از ۱۲ شب تا ۸ صبح استان قم فقط سهم ۲۰۰ مگاواتی در مصرف برق دارد و از واحدهای تولیدی درخواست داریم شیفت های کاری شبانه خود از به ساعت ۲۰ تا ۱۲ شب تغییر دهند تا استان قم وارد خط قرمز مصرف برق نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: اگر ۸۰ مگاوات صرفه جویی در بخش کشاورزی انجام شود خاموشی در بخش خانگی به صفر می‌رسد.

به گفته وی، بخش کشاورزی قم در مجموع ۳ برابر بیشتر از سهمی که به آنها اختصاص یافته انرژی مصرف می کند و تجیهزات بکار رفته در این بخش بسیار قدیمی و پرمصرف است.

آهنین پنجه اظهار داشت: سه بیمارستان کامکار، شهید بهشتی و امام رضا(ع) از قطعی برق معاف شدند و امکان افزایش مراکز درمانی دیگر به دلیل محدودیت‌های موجود وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم خاطرنشان کرد: به افرادی که محل استخراج رمزارزها را گزارش دهند ۲۰ میلیون تومان جایزه اخنصاص می یابد، طی روزهای گذشته شاهد استخراج رمزارزها در بخش خانگی هستیم.

آهنین‌پنجه با اشاره به کاهش خاموشی‌ها در روز گذشته به دلیل ورود نیروگاه های جدید به مدار سراسری ابراز امیدواری کرد: مشکل قطعی‌های اخیر با همراهی همه مسئولان و مردم حل و فصل شود.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.