آبیاری فضای سبز قم به‌ندرت با آب آشامیدنی انجام می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه استفاده از منابع آب پایدار برای فضای سبز شهر قم در اولویت قرار دارد، گفت: در حال حاضر استفاده از آب آشامیدنی قم برای آبیاری فضای سبز به‌ندرت انجام می‌شود و میزان برداشت به‌شدت کاهش‌یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آبیاری فضای سبز قم به‌ندرت با آب آشامیدنی انجام می‌شود
شناسه : 36669 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع اظهار کرد: در حال حاضر استفاده از آب آشامیدنی قم برای آبیاری فضای سبز به‌ندرت انجام می‌شود و در حال حاضر میزان برداشت به‌شدت کاهش‌یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به توافقات برای واگذاری بخشی از آب خاکستری شهر ابراز کرد: در ازای این کاهش استفاده از آب شرب قرار شد از منابع آب پایدار در اختیار شهرداری قرار داده شود که این مهم نیز در قالب اجرای طرح‌های مختلف در دست اقدام است.

سامع در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر سیاست‌گذاری‌های تدوین‌شده در موضوع فضای سبز شهر قم اذعان کرد: آنچه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موضوع بسیار مهمی به شمار می‌رود اقلیم شهری قم است.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز باید به دنبال آن باشیم که قم شهری خرم در کشور باشد، تصریح کرد: خرمی یعنی اینکه همان سابقه‌ای که در ذهن مردم شهر قم درباره باغ‌های مختلف است، با برنامه‌ریزی‌ها متناسب با اقلیم شهر دوباره متناسب شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: اینکه ما بتوانیم فضای سبز متناسب با اقلیم شهر قم از نظر بستر، خاک، هوا و میزان مصرف آب داشته باشیم برای ما از اهمیت بالایی به شمار می‌رود.

سامع با اشاره به آغاز چند طرح مطالعاتی از سال ۹۴ یادآور شد: در این طرح‌های مطالعاتی به دنبال شناسایی گونه‌های مناسب شهر، طرح جامع آب شهر قم، شناسنامه‌دار کردن و احیای باغ‌ها بودیم.

وی عنوان کرد: در طرح‌های جامع مطالعاتی فضای سبز شهری کمترین میزان برداشت از منابع زیرزمینی و بهره‌وری مناسب به‌عنوان یک اولویت دنبال شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از بخش‌های مهمی که در چند سال گذشته در فضای سبز شهرداری قم انجام‌شده، اجرای شبکه‌های انتقال آب و دیگری آبیاری با روش‌های جدید ازجمله آبیاری تحت‌فشار، قطره‌ای و سایر سامانه‌های آبیاری است که در پس از این اقدام مهم نیز به نتایج مثبت و خوبی دست‌یافته‌ایم.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.