خانه موزه شهیدان زین‌الدین افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین و یادمان شهدای لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در خردادماه سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خانه موزه شهیدان زین‌الدین افتتاح می‌شود
شناسه : 36631 | انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی از افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان هزینه شده است که ۵۸۰ میلیون تومان آن در زمینه تولید محتوا و تعمیرات بناها و ۲۰۰ میلیون تومان  نیز توسط منطقه هفت صرف محوطه‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه خانه موزه شهیدان زین‌الدین در کوچه ۲۸ خیابان شهدا واقع‌شده است، گفت: این مکان فرهنگی در وسعتی به مساحت ۲۴۰ مترمربع ساخته‌شده و پنج میلیارد تومان صرف هزینه تملک شده است.

به گفته وی، از اهداف کلان این پروژه می‌توان به ایجاد نخستین خانه موزه رسمی شهر قم، ایجاد یک مرکز فرهنگی در مرکز شهر، ایجاد مرکز تولیدات فرهنگی درگستره تاریخ شفاهی قم با موضوع‌های انقلاب اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.

مقیمی تصریح کرد: ایجاد مقصد گردشگری تورهای ایثار و شهادت و کاروان راهیان نور، معرفی مفاخر شهید، ارتقاء سطح هویت شهروندی و احساس تعلق به شهر، الگوسازی برای پیوند جوانان و شهدا و همچنین ایجاد پایگاه فرهنگی ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به معرفی شاخص‌ترین شهدای هشت سال دفاع مقدس قم، تولید نخستین محصول محتوایی جامع ایجادشده پیرامون شهید زین‌الدین اشاره کرد، یادآور شد: ارائه تمام مستندات و مفاهیم و المان‌ها به سه زبان، معرفی تمام شهدای استان، تولید المان‌های فاخر هنری و  الگوسازی خانه موزه‌ها برای شهرداری در شهر قم از دیگر ویژگی‌های این پروژه به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.