انتقاد «پورمیدانی» از سند آمایش سرزمینی قم/ ظرفیت اکولوژیک قم پاسخگوی افزایش جمعیت نیست

عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه فقط ۵ درصد وسعت استان به اراضی کشاورزی، زراعی و باغی اختصاص دارد، گفت: سند آمایش سرزمینی قم بار جمعیتی استان را افزایش می‌دهد در حالی که ظرفیت اکولوژیک استان برای جمعیت اشاره شده قم یعنی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مناسب نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد «پورمیدانی» از سند آمایش سرزمینی قم/ ظرفیت اکولوژیک قم پاسخگوی افزایش جمعیت نیست
شناسه : 36524 | انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، عباس پورمیدانی با اشاره به تصویب سند آمایش سرزمینی استان، اذعان کرد: روح برنامه ریزی و برنامه محوری، یک امر مبارک برای تحقق توسعه استان است.

وی یادآور شد: باید گفت در تدوین یک سند توسعه ای و آمایشی باید دو عرصه «ظرفیت‌ها» و «محدودیت‌ها» مورد توجه قرار گیرد که قطعا یکی از محدودیت های استان قم در موضوع کشاورزی، پایداری منابع آب و خاک است که متأسفانه در مفاهیم توسعه ای استان کمتر به آن ها پرداخته می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: آمار بیانگر آن است که در مجموع تنها ۵ درصد وسعت استان به اراضی کشاورزی، زراعی و باغی اختصاص دارد.

وی همچنین درباره متن سند آمایش استان بیان داشت: یکی از انتقادها به متن این سند، اتخاذ سیاست هایی است که بار جمعیتی استان را افزایش می دهد، در حالی که ظرفیت اکولوژیک استان برای جمعیت اشاره شده قم یعنی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مناسب نیست.

پورمیدانی افزود: بنابراین یکی از اشکالات متن سند آمایش استان آن است که بسیاری از راهبردها و برنامه های این سند، بارگزاری جمعیتی را به دنبال خواهد داشت و به مهاجرپذیری تشویق می کند، در حالی که اصل جلوگیری از تراکم جمعیت در قم بویژه جمعیت غیرتخصصی باید مبنا قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خطاب به همه دستگاه های اجرایی یادآور شد: بدیهی است با تصویب سند آمایش سرزمینی استان، باید تک تک برنامه های مصوب در استان با استناد و اشاره ای به محتوا و مفاد سند آمایش سرزمینی همراه باشد.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.