جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی قم اعلام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم
شناسه : 36459 | انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۵۱ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۲۸۶ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۸۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر تعداد تست‌های گرفته شده کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۸۷۷ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۲۰۰ تست در استان، مثبت بوده و ۳۳ هزار و ۱۷۱ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت استانداری، اظهار کرد: شیب صعودی کرونا در قم کاملا آسانسوری بود و به ناگاه تعداد مراجعه‌های سرپایی و بستری افزایش پیدا کرد ولی شیب نزولی ما واقعا آسانسوری نیست و حدود ۲ هفته است که مراجعه‌های سرپایی تقریبا ثابت مانده و به نوعی افزایش نیز داشته‌است.

وی افزود: در این هفته ۲ هزار و ۶۰۰ مراجعه سرپایی داشتیم که این آمار در هفته قبل ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بود، این شرایط می‌طلبد که اوضاع را به دقت رصد کنیم و از ویروس غافل نشویم.

قدیر بیان داشت: با توجه به جهش‌های صورت گرفته بیشتر ویروس‌ها هیبرید و مخلوطی از ویروس‌های انگلیسی، هندی و آفریقای جنوبی هستند که امکان تفکیک آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: چرخش‌های زیادی در کل دنیا صورت می‌گیرد و نمی‌توان جلوی ویروس تنفسی دیوار کشید و هر چقدر فرودگاه‌ها را ببندیم و مراسلات و مراودات را نیز به حداقل برسانیم، جلوی انتقال ویروس گرفته نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه قم که یک شهر بررگ با تراکم و تجمع‌های خیلی زیاد و محور مواصلاتی ۱۷ است، باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم موج چهارم کرونا را یکی از سهمگین ترین امواج کرونا توصیف کرد و افزود: ۹۰ درصد آزمایش‌هایی که به پاستور فرستادیم، نتیجه آنها کرونای انگلیسی بود.

وی بیان کرد: : با درایت بهداشت و درمان قم و سد و خاکریز بسیار قوی که داشتیم، پیک چهارم نسبتاً پشت سر گذاشته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین گفت: در حال حاضر حدود ۳۱ هزار دوز واکسن در قم تزریق شده که ۲۶ هزار دوز آن دوز اول است.

وی یادآور شد: تزریق واکسن در قم فقط بر اساس اولویت‌ها و شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت است که در سند ملی واکسیناسیون نیز قید شده‌است.

قدیر گفت: رده‌های سنی که برای واکسیناسیون اعلام می‌شود، در اولین فرصت مراجعه کنند، هدف از واکسیناسیون کاهش مرگ و میر است و حدود ۸۸ درصد مرگ و میر کرونا در افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای است که باید واکسیناسیون آنها جدی گرفته شود.

وی، ایجاد ۲ مرکز تجمعی واکسیناسیون در راستای توسعه مراکز واکسیناسیون استان را مورد توجه قرار داد و گفت: بخشی از مصلای قدس نیز به عنوان مرکز واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده و واکسیناسیون یک بحث ملی است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: به همت استانداری قم ۲ خودروی حمل واکسن نیز در آستانه خریداری است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.