ادامه سکونت در قم به حفظ مزارع و باغات گره خورده/ با تمام توان باید از نابودی باغات جلوگیری کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه در حال حاضر سطح مزرعه‌ها و باغ‌های سبز قم افزون بر ۶۵ هزار هکتار است که باید با تمام توان از آن حفاظت کرد، گفت: در چنین شرایطی هر گونه لطمه زدن به سطح سبز استان در واقع کمک به افزایش مناطق بیابانی است و ادامه سکونت در قم را با چالش مواجه می‌سازد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ادامه سکونت در قم به حفظ مزارع و باغات گره خورده/ با تمام توان باید از نابودی باغات جلوگیری کرد
شناسه : 36405 | انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، عباس پورمیدانی بر ضرورت حفظ و تقویت سطح سبز موجود استان برای جلوگیری از آلودگی‌های محیطی همچون نفوذ گرد و غبار به داخل مناطق مسکونی و امکان ادامه زندگی مناسب و سکونت پایدار تأکید کرد. 

وی افزود: مزرعه‌ها و باغ‌ها در قم به دلیل کمبود منابع آبی و شرایط جغرافیایی خاص این استان با سختی بسیار ایجاد شده‌ و حفظ آن‌ها نیز با تلاش شبانه روزی و صرف هزینه‌های زیاد امکان پذیر شده است، در چنین شرایطی هر گونه لطمه زدن به سطح سبز استان در واقع کمک به افزایش مناطق بیابانی است و ادامه سکونت در قم را با چالش مواجه می‌سازد.

وی افزود: در حال حاضر سطح مزرعه‌ها و باغ‌های سبز قم افزون بر ۶۵ هزار هکتار است که باید با تمام توان از آن حفاظت کرد، چراکه کاهش این میزان به طور حتم در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد و موجب مواجه شدن استان با آسیب‌های محیط زیستی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: فایده گیاهان و درختان تنها به باردهی و برداشت محصول خلاصه نمی‌شود و علاوه بر تأثیر مثبت مزرعه‌ها و باغ‌ها بر کیفیت شرایط محیطی زیستی استان، وجود آن‌ها تقویت نشاط اجتماعی را نیز در پی دارد.

پورمیدانی گفت: راهبرد سازمان جهاد کشاورزی قم برای حفظ و تقویت سطح سبز استان، استفاده از گیاهان مناسب شرایط آب و هوایی قم است که با استفاده از آب‌ کمتر، رشد می‌کنند و در برابر تنش‌های محیطی مقاوم هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: همچنین به دنبال آن هستیم که با اجرای طرح تغییر الگوی کشت و هدایت کشاورزان به سمت کشت‌های جایگزین گیاهان آب‌بر در قم، میزان تولید محصول و سطح اشتغال را در این بخش مهم اقتصادی استان افزایش دهیم.

نوشته های مشابه
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
تجلیل مجمع کلانشهرهای ایران از خدمات ۲۰ ساله شهردار قم
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.