تصویب اصلاحیه تعرفه مصوب نحوه تمدید پروانه‌های ساختمانی در قم

در جلسه رسمی شورای شهر قم، لایحه اخذ مجوز اصلاح تعرفه مصوب نحوه تمدید پروانه‌های ساختمانی موردبحث و بررسی قرار گرفت و به تأیید اعضای شورای اسلامی شهر رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصویب اصلاحیه تعرفه مصوب نحوه تمدید پروانه‌های ساختمانی در قم
شناسه : 36357 | انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، یکصد و نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر امروز در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد.

یکی از مباحث مطرح‌شده در این نشست، لایحه اخذ مجوز توافق‌نامه فی‌مابین شهرداری و برخی تعاونی‌های مسکن و یا مالکان زمین‌های شهری بود که این توافق‌نامه‌ها بر اساس سهم ۵۰ درصدی شهرداری و سهم ۵۰ درصدی مالک به تصویب رسید.

درعین‌حال یکی از این توافق‌نامه‌ها بر اساس کاربری مسکونی زمینی واقع در محدوده شهرک شکوهیه و با توجه به اولویت توسعه شهری در این محدوده و سکونت حداقل ۶۰۰ خانوار از خانواده کارگران در آن مطرح شد که با توجه به مباحثی مانند حریم دکل برق در این پلاک، تصمیم‌گیری نهایی درباره آن به نشست بعدی شورا موکول شد.

همچنین در این نشست، لایحه اخذ مجوز اصلاح تعرفه مصوب نحوه تمدید پروانه‌های ساختمانی موردبحث و بررسی قرار گرفت و به تأیید اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

دراین‌باره حسین اسلامی به‌عنوان یکی از اعضای شورا خواستار تفکیک بحث ریالی پروانه ساختمانی و بحث فنی آن شد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قم بر این باورند که بحث ریالی تمدید پروانه‌ها نباید فشار مضاعفی به شهروندان وارد کند.

در ادامه زین‌العابدین قراچورلو به‌عنوان عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز دراین‌باره تصریح کرد: اخذ پروانه ساختمانی نباید به‌عنوان یک امتیاز برای افزایش ارزش‌افزوده مطرح باشد.

ارائه چند لایحه مساعدتی هم از دیگر برنامه‌های نشست امروز شورای اسلامی شهر بود که یکی از آن‌ها درباره حذف بخشی از عوارض پارکینگ و دیگری درباره مساعدت ۲۳۰ میلیون تومانی برای اجرای عملیات آسفالت بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) بود که به تصویب اعضای شورا رسید.

تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم با حضور پدر دو شهید لشکر فاطمیون هم از دیگر برنامه‌های امروز شورای اسلامی شهر بود که در آن از پدر شهید شریف سروری تجلیل به عمل آمد، ضمن آن که پدر شهید جواد اکبری به‌عنوان پدر ۴ شهید نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم در نشست رسمی علنی امروز خود همچنین با معرفی محمود مسگری به‌عنوان نماینده این شورا در هیئت انضباطی تاکسیرانی قم موافقت کردند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.