واکسیناسیون ۷۰ تا ۷۵ ساله‌ها به‌زودی آغاز می‌شود/ شهرک مهدیه همچنان قرمز است

رئیس مرکز بهداشت استان قم از آغاز قریب الوقوع واکسیناسیون افراد ۷۰ تا ۷۵ سال خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه بستری های روزانه کرونایی در استان رو به کاهش است اما همچنان مناطقی مانند شهرک قدس و شهرک مهدیه از نظر شیوع بیماری کرونا به عنوان منطقه قرمز در رنگ بندی داخلی شناخته می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکسیناسیون ۷۰ تا ۷۵ ساله‌ها به‌زودی آغاز می‌شود/ شهرک مهدیه همچنان قرمز است
شناسه : 36319 | انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سیامک محبی با بیان اینکه از حدود ۱۱ هزار نمونه گیری انجام شده در هفته اخیر، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ مورد مثبت بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش روند بستری های روزانه کرونایی در استان، شاهد سیر نسبتا نزولی شیوع این بیماری در استان هستیم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته یک آمار کلی درباره قم بیانگر آن است که تعداد آزمایش های انجام شده در هر ۱۰۰ نفر جمعیت استان، ۱۱.۹ و تعداد بیمار شناسایی شده نیز ۲.۸ نفر بوده است که این امر نشان می دهد همچنان بخشی از جامعه استان مستعد درگیر شدن با کرونا هستند که باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و البته سرعت بیشتر در انجام واکسیناسیون مراقب باشیم وارد پیک پنجم کووید۱۹ نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین درباره رنگ بندی کرونایی در داخل استان گفت: این رنگ بندی نشان از بهتر شدن وضعیت کلی دارد، اما همچنان مناطقی مانند شهرک قدس و شهرک مهدیه از نظر شیوع بیماری کرونا به عنوان منطقه قرمز در رنگ بندی داخلی شناخته می شوند.

محبی با اشاره به اینکه تلاش می شود تا در هفته جاری، واکسیناسیون افراد ۷۰ تا ۷۵ سال هم آغاز شود اذعان کرد: تاکنون حدود ۲۴ هزار دُز واکسن کرونا در استان به افراد اولویت دارِ فراخوان شده تزریق شده که خوشبختانه عارضه جدی در بین این افراد مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واکسن دپو در استان وجود دارد، یادآور شد: در هفته های اخیر، برخی مسؤولان و گروه های شغلی درخواست داشته اند که در روند واکسیناسیون در اولویت قرار بگیرند که از آن ها می‌خواهیم اجازه دهند ملاک واکسیناسیون، همان موارد مطرح شده در سند ملی واکسیناسیون باشد.

محبی سپس انجام واکسیناسیون در مناطق روستایی سلفچگان، دستجرد، کهک، پاچیان، قلعه چم و قاهان را در دستور کار اعلام کرد و گفت: ضمن فراخوان های جدید برای واکسیناسیون افراد سالمند، لکه گیری گروه های قبلی اولویت دارِ فراخوان شده نیز در دستور کار است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین قم را در شرایط فعلی دارای ۴ مرکز واکسیناسیون با ۱۳ تیم مستقر در این مراکز دانست و بیان کرد: این تعداد مرکز و تیم در مقایسه با دیگر استان ها و از میانگین کشوری پایین تر است و از این رو نیاز به تأسیس و تجهیز مراکز بیشتر بویژه پس از شروع واکسیناسیون عمومی احساس می شود.

محبی با اشاره به این که به زودی بخشی از مصلای قم به عنوان مرکز شماره ۵ واکسیناسیون در استان تجهیز و راه اندازی خواهد شد تأکید کرد: ترس و عدم اعتماد برخی سالمندان برای مراجعه جهت واکسیناسیون یکی از چالش های امروز و بیانگر ضرورت تشویق و ترغیب آنان برای واکسینه شدن است که این امر باید بر اساس شیوه های مختلف اطلاع رسانی و با تبلیغ از سوی چهره ها و همچنین تمرکز بر این نکته که واکسیناسیون های انجام شده بدون عارضه بوده است دنبال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس درباره آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصناف، مشاغل و اماکن مختلف قم گفت: صنایع و اصناف مربوطه، جایگاه های سوخت، آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، هتل ها و مسافرخانه ها، نانوایی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، کافی نت ها، رستوران ها و اغذیه فروشی ها از جمله مواردی هستند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: درصد رعایت محدودیت های کرونایی بر اساس رنگ بندی نارنجی فعلی نیز در برخی مشاغل مانند آرایشگاه ها واقعا کم است، در عین حال که برخی اماکن ورزشی و تفریحی هم متأسفانه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در پایان افزود: آخرین آمار استفاده عمومی از ماسک در بین مردم استان بیانگر آن است که حداکثر ۷۰ درصد مردم قم از ماسک استفاده می کنند، ضمن آن که استفاده از ماسک در وسائل نقلیه عمومی نیز حداکثر ۶۶ درصد است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.