آتش‌نشانی قم مسئول اطفای حریق شهرک‌های صنعتی نیست

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده خدمات شهری قرار دارند و طبق قانون، این سازمان هیچ‌گونه وظیفه‌ای در آنجا ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آتش‌نشانی قم مسئول اطفای حریق شهرک‌های صنعتی نیست
شناسه : 36284 | انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با اشاره به وضعیت ایمنی شهرک‌های صنعتی استان، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده خدمات شهری قرار دارند و طبق قانون، سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم هیچ‌گونه وظیفه‌ای در آنجا ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه در حوادث مختلفی سازمان آتش‌نشانی به کمک شهرک‌های صنعتی رفته است، ابراز کرد: اگر تقاضایی برای آموزش و مسائل فنی توسط متولیان شهرک‌های صنعتی شود، آماده‌ایم دانش و تجارب علمی کارشناسان‌ را ارائه دهیم.

جعفری ادامه داد: عوامل و تجهیزات سازمان بارها در شرایط بحرانی به کمک واحدهای صنعتی رفته اما ایمنی آنجا را باید متولیان شهرک‌ها برقرار کنند و امکانات اطفای حریق و ایستگاه‌های آتش‌نشانی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی وظیفه دارند محیط شهرک را ایمن‌سازی کنند، تصریح کرد: بارها در این سال‌ها به علت نبود امکانات به‌ویژه در شهرک صنعتی شکوهیه اعزام‌هایی صورت گرفته است و این در شرایط است که هربار بعد از یک حادثه، سازمان باید شهر را خالی کند و هزینه بدهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: آتش‌سوزی‌های شهرک‌های صنعتی برای ما به یک معضل تبدیل‌شده است، به عنوان نمونه در آخرین حادثه چند روز قبل بیش از ۱۰۰ نیرو به محل آتش‌سوزی در شهرک شکوهیه اعزام شدند که خسارتی ۲۰ میلیارد تومانی به سازمان وارد شد و یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی کامل طعمه حریق شد.

جعفری با انتقاد از شرکت‌های بیمه در عدم پرداخت خسارات حوادث یادآور شد: عوامل آتش‌نشانی با فداکاری جلوی سرایت آتش به واحدها مجاور را گرفته تا خسارت چند میلیاردی به آن‌ها وارد نشود ولی در مقابل بیمه‌ها علیرغم دریافت حق بیمه، از پرداخت هزینه اطفای حریق خودداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه وظایف سازمان خدمات‌رسانی به محدوده شهر است، ولی زمانی که از ما توقع دارند که به کل استان خدمات ایمنی بدهیم، باید برای تجهیزات و هزینه‌های سازمان هم تعامل داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با گلایه از عدم همکاری‌های لازم برای تکمیل تجهیزات آتش‌نشانی توسط مدیریت استان اذعان کرد: متأسفانه شاهدیم به دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی بودجه‌هایی در سطح ملی و استانی اختصاص می‌یابد ولی در این زمینه به سازمان آتش‌نشانی کمکی نشده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.