طرح بهسازی آزادراه قم- تهران تکمیل شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: پروژه بهسازی ۱۳ کیلومتر از آزادراه قم – تهران ( لاین غربی) اجرا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح بهسازی آزادراه قم- تهران تکمیل شد
شناسه : 36217 | انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اکبر نوروزپور در این زمینه افزود: با توجه به نقش کریدوری آزادراه قم- تهران در اتصال ۱۷ استان جنوبی و غربی به مرکز کشور و همچنین ترافیک چشمگیر محور که در ایام مناسبتی سال آن را به سومین محور ترافیکی کشور(از نظر حجم خودرو عبوری) تبدیل می‌کند، اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای در این آزادراه، در اولویت اقدامات اداره کل متبوع قرار دارد.

وی با بیان این‌که این طرح به‌منظور ارتقاء سطح سرویس و تسهیل ترافیک جاده‌ای استان اجرا شد، اضافه کرد: طول مسیر پروژه بهسازی آزادراه قم- تهران ۱۳ کیلومتر و عرض آن ۱۴ متر می‌باشد که در ۲ باند حرکتی لاین غربی اجرا شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اعتبار تخصیصی پروژه بهسازی آزادراه قم- تهران در این قطعه را بیش از ۷۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.

نوروزپور بازه زمانی اجرای این پروژه را ۱۰ماهه اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی طرح بهسازی آزادراه قم- تهران در قطعه مذکور از تیرماه سال گذشته آغاز شد و با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و همچنین همراهی و همدلی مسئولان و مجریان طرح، در نیمه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان این‌که این طرح در ۱۳ کیلومتر پایانی لاین غربی آزادراه قم- تهران(تا عوارضی) قرار دارد، گفت: لکه‌گیری هندسی، درزگیری، تراش و روکش آسفالت با دولایه بیندر و توپکا از جمله اقدامات فنی انجام شده در این طرح است.

به گفته وی، در طول عملیات اجرایی این طرح، برای جلوگیری از ترک‌های انعکاسی در لایه جدید، از یک‌لایه میانی ماسه آسفالت استفاده شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به اجرای چند طرح عمران جاده‌ای دیگر که به‌طور هم‌زمان در سطح راه‌های استان در حال اجرا می‌باشد، خاطرنشان کرد: بی‌تردید رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگانی که از محل اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای تردد می‌نمایند ضمن جلوگیری از حوادث احتمالی، موجب پویایی و تسریع در اجرای این طرح‌ها می‌گردد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.