دبیر فعالان اقتصادی قم:

اتاق بازرگانی قم نیازمند تغییرات بنیادین است

شهر بیست/ دبیر فعالان اقتصادی قم با انتقاد از عملکرد اتاق بازرگانی قم گفت: امیدواریم که افراد دارای کارت بازرگانی در انتخابات روز شنبه با انتخاب‌های صحیح زمینه تغییرات بنیادین در اتاق قم را فراهم کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اتاق بازرگانی قم نیازمند تغییرات بنیادین است
شناسه : 3619 | انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابوالفضل حجازی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان قم برای نخستین بار است که در تاریخ انتخابات‌های اتاق‌های بازرگانی کمترین تعداد کاندیدا را دارد، بیان کرد: اتاق بازرگانی قم به صورت فامیلی اداره شده و برخی افراد بیش از ۳۰ سال است که در این اتاق حضور دارند و از امکانات اتاق استفاده می کنند ولی بخش خصوصی، تولید و بازرگانی از این اتاق بهره‌ای نبرده است.

وی تأکید کرد: اتاق قم جزو رتبه های اخر اتاق بازرگانی ایران است و افرادی که عضو اتاق هستند در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی حضور مثمر ثمری نداشته‌اند.

دبیر فعالان اقتصادی قم با بیان اینکه چرا شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از انجمن ها دعوت نشده است، اظهار کرد: بنده ۲۲ سال است که کارت بازرگانی دارم ولی یک بار به این شورا دعوت نشده‌ام و گویا به نظر می‌رسد در این شورا منافع شخصی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای انتخابات اتاق بازرگانی قم دبیرخانه فعالان اقتصادی لیستی تنظیم کرده و اعضای جدید و دارای انگیزه و صلاحیت را شناسایی کرده است گفت: امیدواریم که با انتخاب این افراد شاهد تغییرات موثری در روند حرکت و فعالیت اتاق بازرگانی قم باشیم.

حجازی با اشاره به اینکه اقدام قابل توجهی در طول سالیان گذشته از سوی اتاق بازرگانی قم صورت نگرفته است، بیان کرد: آیا سفر برزیل و چین برای استان قم دستاوردی داشته است؟ از مسؤولان قم و بخش خصوصی تقاضا دارم که کارنامه چهارساله و بعضا ۳۰ ساله اتاق بازرگانی قم را مطالبه کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که کارت بازرگانی دارند در انتخاب خود در روز شنبه به انتخاب افراد واجد صلاحیت اهتمام داشته باشند، تأکید کرد: با اعتراض فعالان اقتصادی در کل کشور کارت‌های عضویتی که فقط کارکرد انتخاباتی داشت با دستورالعمل شورای نظارت ابطال شده است.

دبیر فعالان اقتصادی قم تصریح کرد: این بار شانس انتخابات افراد واجد صلاحیت فراهم شده است چرا که پیش از این با کارت‌های عضویت که کارکرد انتخاباتی داشت افراد مشخصی رای می آوردند و این مسئله موجب شده بود انگیزه ای برای افراد توانمند در خصوص خدمت به شهر کریمه اهل بیت(س) وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی قم نیازمد تغییرات اساسی است تا شاهد دمیده شدن روح توسعه در این اتاق و به تبع آن در حوزه اقتصاد و بازرگانی قم باشیم، تاکید کرد: پارلمان بخش خصوصی قم ضعیف ترین پارلمان بخش خصوصی کشور است. مدیران دولتی نمی‌توانند با تکیه بر چنین اتاقی به موفقیتی در حوزه اقتصادی و بازرگانی دست یابند و ضروری است که افراد جدید با رویکردهای جدید در عرصه اتاق قم حاضر شوند.

حجازی با اشاره به اینکه امیدواریم که با تغییر اعضای اتاق بازرگانی قم شاهد تغییر در رویه‌های این اتاق باشیم گفت: از مسؤولان امر نیز تقاضا داریم که نظارت لازم را در زمینه انتخابات اتاق بازرگانی قم داشته باشند.

وی یادآور شد: شنیده‌ها حاکی است مغازه ای در کنار ساختمان اتاق بازرگانی برای روز شنبه اجاره شده است که در این اتاق افراد دعوت شده و پذیرایی شوند تا به لیست مورد نظر رأی دهند.

دبیر فعالان اقتصادی قم با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی و افراد دارای کارت بازرگانی در انتخاب خود منافع استان و منافع ملی را مد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که نتیجه این انتخابات به نفع استان رقم بخورد و این اتاق به گونه ای تغییر یابد که پارلمان بخش خصوصی بتواند در کنار مسئولان عملکرد قابل توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید عملکرد مالی اتاق بازرگانی قم شفاف شده و میزان هزینه و درآمد مشخص شده و در سایت قرار گیرد یادآور شد: افرادی ۲۰ سال است به عنوان نماینده بخش خصوصی در استانداری حضور دارند و اشخاصی هستند که در این حوزه دارای ۱۷ سمت هستند؟ آیا افراد دیگری نیستند که به کار گرفته شوند؟

حجازی با قدردانی از حمایت های استاندار قم و تیم اقتصادی استانداری از بخش خصوصی و پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکلات پیش روی صنعتگران، بازرگانان و تولید کنندگان گفت: صندلی برخی افراد در اتاق بازرگانی چهار بار عوض شده است ولی خود آنها همچنان سرجایشان هستند؛ اگر این افراد تأثیرگذار بودند امروز شاهد وضعیت اقتصادی مناسبی برای استان بودیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.