زیرساخت‌های ایمنی در شهرک‌های صنعتی قم مناسب نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های ایمنی شهرک‌های صنعتی متناسب با توسعه عمرانی آن نبوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زیرساخت‌های ایمنی در شهرک‌های صنعتی قم مناسب نیست
شناسه : 36050 | انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، محسن اروجی در خصوص آتش‌سوزی اخیر در شهرک صنعتی شکوهیه قم، اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی در سال‌های اخیر توسعه زیادی داشته است، اما در حال حاضر زیرساخت‌های ایمنی شهرک‌های صنعتی متناسب با توسعه عمرانی آن نبوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: در این شهرک‌ها توسعه تأسیسات، بعداً اضافه‌شده است درحالی‌که باید واحدها ایمنی لازم را داشته باشد، در این راستا صنعت و معدن نیز باید فعال‌تر عمل کند.

وی تصریح کرد: این حادثه در حوزه بحران و بخشی در پدافند غیرعامل مورد بازدید قرارگرفته است و موضوع در دست بررسی است و تمامی عوامل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اروجی در مورد ابعاد حادثه اخیر عنوان کرد: در روز حادثه نیروهای آتش‌نشانی، اورژانس، سپاه، آب و فاضلاب و نیروی انتظامی درصحنه حضور یافتند و همه عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا حادثه آتش‌سوزی اطفاء شد، این حادثه البته می‌توانست عمق بیشتری داشته باشد که با تلاش عوامل به‌خوبی مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه شیمیایی بیمه بوده و باید بر اساس ارزیابی‌ها، بیمه پرداخت شود، اما درمجموع برای جلوگیری از چنین حوادثی، نقاط ضعف و قوت شهرک‌های صنعتی در برابر حوادث احصاء می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: همچنین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در قم باید تقویت شود، در شهرک صنعتی، خودروی آتش‌نشانی و اورژانس فعال است اما به‌اندازه کافی نیست، اما باید پشتیبانی شوند.

وی با بیان اینکه این واحد تولید مواد شیمیایی، دارای سیستم اطفای حریق بود اما در حادثه این سیستم دچار انفجار شد، یادآور شد: به همین دلیل باید توسعه شهرک‌های صنعتی متناسب با ایمنی باشد، در حال حاضر هر شهرک صنعتی دارای خودروی آتش‌نشانی است که باید افزایش یابد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.