بیشترین درخواست شهروندان قمی در فروردین چه بود؟

سامانه ۱۳۷ به‌عنوان پل ارتباطاتی شهرداری و شهروندان در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ با بیست درخواست متفاوت شهروندان همراه بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیشترین درخواست شهروندان قمی در فروردین چه بود؟
شناسه : 35939 | انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، موضوع‌های درخواستی شهروندان شهر قم در تماس با مرکز سامانه ارتباط مردمی مدیریت شهری ۱۳۷ بر اساس گروه موضوعی که از یکم تا سی و یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ شامل اطلاع‌رسانی و راهنمایی شهروندان، پارک‌ها و فضای سبز، نظافت، جمع‌آوری خاک و نخاله، سدمعبر، آسفالت، ساخت‌وساز، اتوبوسرانی، زباله و ضایعات انهار، ترافیک و حیوانات بود.

از دیگر گروه‌های موضوعی می‌توان به جمع‌آوری و نصب، زیباسازی، مزاحمت، کارگران، تعمیرات شوارع، تقدیر و تشکر، مرمت و ترمیم و همچنین شست‌وشو اشاره کرد.

بر اساس آمار موجود، بیشترین تماس‌های مردمی در زمینه اطلاع‌رسانی و راهنمای شهروندان با ثبت ۹ هزار و ۹۲۶ تماس، پارک‌ها و فضای سبز با ثبت دو هزار و ۲۶۷  و همچنین نظافت با یک هزار و ۱۰۵ درخواست بوده است.

*سه درخواست اولویت‌دار مردمی در تماس با ۱۳۷

شهروندان قمی در تماس با سامانه ۱۳۷ سه موضوعی که در اولویت آنان بود و بیشترین درخواست را در مناطق هشت‌گانه شهرداری برای رفع مشکل اعلام کردند، شامل نظافت معابر پیاده‌رو و یا سواره، استقرار باکس جمع‌آوری خاک و نخاله و برخورد سیم برق با درختان بود.

بر اساس این گزارش، بیشترین موضوع‌های درخواست شده شهروندان قمی از منطقه یک با ۵۵ پیام در مورد این بوده است که در این منطقه سیم برق با درخت برخورد می‌کند.

همچنین در منطقه دو شهرداری شهروندان با ۱۶۴ پیام از مسئولان این منطقه درخواست رفع سد معبر دستفروشان و فروشندگان دوره‌گرد(خودرو) را داشتند.

اهالی منطقه سه و منطقه چهار شهرداری قم نیز به ترتیب با ۵۶ و ۸۸ پیام درخواست داشتند که در این محل سیم برق با درخت برخورد می‌کند.

در منطقه پنج شهرداری نیز اعلام ساخت‌وساز بدون مجوز توسط ۴۱ شهروند گزارش داده شد و در صدر بیشترین پیام‌های درخواستی این منطقه از طریق سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری ثبت شد.

در شهرداری منطقه شش نیز شهروندان با ۲۲۶ پیام مبنی بر اینکه این معابر پیاده‌رو و یا سواره‌رو نیاز به نظافت دارد خواستار رفع مشکلات موجود شدند.

همچنین شهروندان منطقه هفت نیز از اصناف و سدمعبر کردن آنان در این محل گلایه کردند در این زمینه نیز ۲۲ پیام ثبت شد.

در منطقه هشت نیز ۲۰ شهروند قمی موضوع ترکیدگی لوله آب فضای سبز را مطرح کرده و خواستار رفع این مشکل شدند.

بیشترین موضوع‌هایی که شهروندان از سازمان‌های مختلف شهرداری قم داشتند نیز بدین ترتیب بود.

درخواست استقرار باکس جمع‌آوری خاک و نخاله از مدیریت پسماند، برخورد سیم برق با درخت از سازمان پارک‌ها و فضای سبز، درخواست پلاک شهرداری از سازمان زیباسازی از موضوع‌های درخواستی شهروندان از سازمان‌های شهرداری قم بود.

اعلام خرابی چراغ راهنمایی و درخواست رفع مشکل توسط سازمان ترافیک، ارائه پیشنهاد و انتقاد نسبت به طرح تحول اتوبوسرانی از سازمان اتوبوسرانی، گلایه از اضافه گرفتن کرایه توسط برخی رانندگان تاکسی به تاکسیرانی نیز از دیگر موضوع‌هایی بود که شهروندان بیشترین درخواست را در تماس با سازمان‌های شهری داشتند.

*پاسخ ۱۰۰ درصدی مناطق ۴، ۵ و۶

این گزارش می‌افزاید که مناطق چهار، پنج و شش در بین مناطق شهرداری به‌صورت ۱۰۰ درصد به درخواست‌های مردمی در فرودین ماه ۱۴۰۰ پاسخ دادند.

منطقه پنج شهرداری با ۹۵.۲۹ ، منطقه یک ۹۵.۱۵ ، منطقه سه ۹۴.۵۷ ، منطقه هشت ۹۱.۲۴ و منطقه هفت با ۸۳.۷۱ درصد به ترتیب بیشترین درصد پاسخگویی را به شهروندان داشتند.

همچنین سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان آرماستانها به‌طور ۱۰۰ درصد به مطالبات شهروندان قمی در تماس با سامانه ۱۳۷ پاسخ دادند.

 سازمان‌های مدیریت پسماند با ۹۶.۸۳، زیباسازی ۹۲.۸۶، سازمان آتش‌نشانی ۸۳.۳۳ و سازمان میادین میوه و تره‌بار با ۷۶.۴۷ درصد بیشترین پاسخگویی را به شهروندان داشتند.

درصد پاسخگویی واحدهای اداره کل حوزه شهردار ازجمله مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل نیز ۱۰۰ درصد بوده است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.