احداث پایانه مسافربری جنوب قم از دستور کار خارج شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: متأسفانه باوجود تلاش‌ها و مکاتبات زیاد با اداره کل راه و شهرسازی، زمین برای احداث پایانه جنوب در اختیار شهرداری قرار نگرفت و امسال ساماندهی پایانه خرمشهر برای جایگزینی پایانه جنوب در دستور کار قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث پایانه مسافربری جنوب قم از دستور کار خارج شد
شناسه : 35928 | انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با تأکید بر اهمیت ساخت پایانه مسافربری جنوبی در شهر قم، اظهار داشت: ساخت پایانه جنوب باوجود تلاش‌های زیاد به سرانجام نرسیده و متأسفانه عملیاتی نشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، مشکلات عملیاتی شدن پایانه جنوب را تشریح کرد و افزود: مطالعات گسترده‌ای برای ساخت پایانه جنوب و شناسایی زمین انجام شد و در ابتدا قطعه زمینی در محدوده منابع طبیعی مشخص و تا مرحله تحویل زمین نیز پیش رفتیم.

ذاکریان، جابه‌جایی محور اتصالی بلوار امام صادق(ع) به محور جاده اراک را علت جابه‌جایی پایانه جنوب دانست و ابراز کرد: پس‌ازاین جابه‌جایی جانمایی جدید پایانه جنوب در اراضی دولتی قرار گرفت که متأسفانه راه و شهرسازی همکاری خوبی با شهرداری برای تحویل زمین نداشت.

وی به مصوبات مکرر شورای ترافیک استان برای تحویل زمین به شهرداری اشاره کرد و گفت: باوجود مصوبات مکرر شورای ترافیک استان و مکاتبات زیادی که با راه و شهرسازی انجام شد اما زمین موردنیاز در اختیار شهرداری قرار نگرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سپس خروج ساخت پایانه جنوب از دستور کار شهرداری را مطرح کرد و یادآور شد: با توجه به عدم امکان ساخت پایانه جنوب، ساماندهی پایانه خرمشهر به‌عنوان جایگزین آن در دستور کار قرارگرفته و مطالعات آن به مشاور سپرده‌شده است.

ذاکریان از تغییراتی در ساختار پایانه خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: احتمالاً با یک تغییراتی پایانه خرمشهر به پایانه غیرمتمرکز جنوبی تبدیل‌شده تا نیاز بخش جنوبی شهر به پایانه مرتفع و با پایان کرونا مشکلات مسافران محورهای جنوبی برای ورود به شهر قم حل شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.