ورود دستگاه قضایی به حادثه آتش‌سوزی شهرک شکوهیه قم

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به حادثه حریق امروز در شهرک صنعتی شکوهیه قم بیان کرد: خوشبختانه در این حادثه مورد فوتی نداشتیم اما به منظور بررسی ابعاد قضیه و روشن شدن علت حادثه، موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ورود دستگاه قضایی به حادثه آتش‌سوزی شهرک شکوهیه قم
شناسه : 35895 | انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادسرای قم، حجت الاسلام حسن غریب در خصوص حادثه حریق امروز قم، اظهار داشت: در پی وقوع آتش‌سوزی در کارخانه شرکت مولدان شیمی که در امر تولید روغن‌های صنعتی و شیمیایی فعالیت داشته است، با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و حجم خسارت وارده و به منظور بررسی ابعاد قضیه و روشن شدن علت حادثه، دادستانی قم موضوع را در دستور کار خود قرار داده و ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستورات لازم را به مراجع ذی‌ربط صادر کرد. 

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی و مسئول در حال بررسی ابعاد موضوع هستند، اذعان داشت: در صورت احراز وقوع جرم با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان قم افزود: مقارن ساعت ۶ صبح امروز یک واحد کارخانه تولید مواد شیمیایی واقع در شهرک شکوهیه به علت نامعلوم دچار حریق شده که بلافاصله اقدامات اطفاء حریق از سوی نیروهای امدادی آغاز شد. در اثر این حریق گسترده دو دستگاه خودرو آتش نشانی و ده دستگاه خودروی شخصی کاملاً دچار حریق شده است همچنین دو نفر از پرسنل آتش نشانی و ۴ نفر از پرسنل کارخانه دچار مصدومیت شده که حال عمومی آتش نشانان مطلوب و سایر افراد نیز به صورت سرپایی مداوا شدند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم.

بر اساس این گزارش معاون دادستان قم نیز در خصوص این حادثه گفت: کارخانه‌ای به نام صنایع شیمی مولدان در شهرک شکوهیه قم وجود دارد که در حوزه پتروشیمی فعالیت دارد و صبح امروز مخزن آن دچار حریق شد و با توجه به اینکه داخل آن میعانات وجود داشت، این میعانات از مخزن خارج شد که سبب گستردگی آتش می‌شود.

علی‌اصغر سلطانی ‌با بیان اینکه میزان خسارت در برآورد‌های اولیه بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: این کارخانه حدود ۴۸۰ کارگر داشته است.

وی افزود: علت آتش سوزی بر اساس نظر اولیه کارشناسان غیرعمدی بوده، اما بررسی‌های لازم در خصوص این موضوع ادامه دارد.

معاون دادستان قم با بیان اینکه دادستانی با اعزام بازپرس به محل حادثه، دستورات قضایی لازم را به منظور بررسی علت وقوع این حادثه صادر کرده است، اظهار کرد: تاکنون شخصی در خصوص این موضوع احضار و بازداشت نشده و تحقیقات قضایی در حال انجام است.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.