برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌‎نویسی در قم تجلیل شدند

با حضور معاون هنری حوزه هنری از برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی باشگاه تئاتر تجربه در قم تجلیل شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌‎نویسی در قم تجلیل شدند
شناسه : 35805 | انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی «تئاتر تجربه» با حضور مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری و استادان و هنرجویان باشگاه تئاتر تجربه برگزار شد.

مجدالدین معلمی در این مراسم با اشاره به سابقه فعالیت‌های نمایشی حوزه هنری قم در قالب کارگاه تئاتر «اولین تجربه» گفت: شروع این حرکت با سختی‌هایی همراه بود اما حالا خوشحالیم واحد نمایش حوزه هنری قم به دستاوردهایی در زمینه پروش نسل رسیده که در ابتدای راه حتی فکرش را هم نمی‌کردیم. این روند را در حوزه هنری قم با این رویکرد آغاز کردیم که تربیت نسل مهم‌تر از تولید اثر است اما حالا باید فراتر رفت و گفت نوشتن اثر حتی از تربیت انسان هم مهمتر است. چرا که اثر می‌ماند و تأثیرش را حتی پس از زندگی هنرمند هم می‌گذارد و گاه حتی تاریخ‌ساز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: هیچ وقت نباید انتظار داشت که اثر هنری در لحظه ثمر دهد. چه بسیار نویسندگان و نقاشان بزرگی که در زمان حیات آثارشان دیده نشدند و از جمله فقیرترین انسان‌های روزگارشان بودند اما آثارشان پس از مرگ مورد توجه قرار گرفت و با رقم‌های بسیار بالا دست به دست شد.

معلمی همچنین خاطر نشان کرد: سعی کنید علاوه بر اینکه برای خودتان و علایق‌تان می‌نویسید برای مردم‌تان هم بنویسید و مسائل مردم را هم در کارتان ببینید. وقتی می‌گویم مسائل مردم منظورم فقط فقر و تنگدستی نیست بلکه مسائل اعتقادی، مذهبی، مراودات و دیگر دغده‌های مردم هم هست.

در ابتدای این مراسم نیز احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم در توضیحاتی به روند پرورش هنرجویان و هنرمندان نمایشنامه‌نویس در حوزه هنری قم اشاره کرد و گفت: دوره‌های نمایشنامه‌نویسی حوزه هنری از سال‌ها پیش آغاز شد و با شکل‌گرفتن باشگاه تئاتر تجربه و تشکیل کارگروه‌‎های تخصصی این باشگاه، روند آموزش منسجم‌تر شد و با حضور آقایان سید حسین فدایی حسین و محمد رضا آزاد دوره‌های مقدماتی، تکیلی و پیشرفته نمایشنامه‌نویسی برگزار شد. خوشبختانه هنرجویان در این روند چنان پیگیر برگزاری دوره‌ها و رویدادهای تخصصی شدند که کارگروه نمایشنامه‌نویسی به یکی از فعال‌ترین کارگروه‌های دوازده گانه  تخصصی تئاتر تجربه، تبدیل شد.

سلیمانی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۱ نفر از هنرجویان باشگاه به نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه نویسی مشغول هستند. در حوزه تئاتر خیابانی سفارش کار داشته و در جشنواره‌های مختلف از جمله بچه‌های مسجد و شهر و شهروندی آثارشان تولید و اجرا شده‌است. هدف‌گذاری ما این است که از امسال آثاری در حوزه هنری قم روی صحنه برود که توسط هنرمندان کارگروه تخصصی نمایشنامه‌نویسی باشگاه تئاتر تجربه تولید شده‌‎باشد.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. به این ترتیب که فاطمه موسوی نفر اول، لیلا کوت‌آبادی نفر دوم و سجاد ترابیان و فائزه هاشمی به صورت مشترک نفرات سوم این مسابقه لقب گرفتند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.