معاون برنامه‌ریزی ساتبا خبر داد

حمایت وزارت نیرو از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی

شهر بیست/ معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو از حمایت از احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در کشور خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت وزارت نیرو از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی
شناسه : 3580 | انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر جعفر محمدنژاد در بازدید از نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی آب و فاضلاب قم با قدردانی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجاد شده منابع خرید تضمینی برق برای نیروگاه‌های کوچک در کشور فراهم است.

وی با اشاره به حمایت وزارت نیرو از راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی گفت: ۲۰ سال خرید تضمینی برق  از جمله مزایای در نظر گرفته برای راه‌اندازی این‌گونه نیروگاه‌ها است ضمن اینکه در مواقع ضروری و در مباحث پدافند غیرعامل می‌توانند یاری‌رسان باشند.

جعفر محمدنژاد با بیان اینکه راهکار ما آماده کردن بستری برای ایجاد این‌گونه نیروگاه‌ها است خاطرنشان کرد: همین حرکت‌های کوچک ضمن ایجاد فرهنگ‌سازی، مسیر را برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی هموار می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو با اشاره به اینکه امروز مردم نیز به دنبال راه‌اندازی این‌گونه نیروگاه‌ها هستند، تأکید کرد: نیروگاه‌های خورشیدی کوچک می‌توانند در پیک مصرف تابستان برای تأمین برق و کاهش مسائل اجتماعی به کمک ما بیایند.

* استفاده از ظرفیت های موجود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با بیان اینکه این شرکت نیز تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در خصوص انرژی‌های تجدید پذیر به کار بسته است، ابراز داشت: احداث نیروگاه برقابی با ظرفیت سه مگاوات در محل تصفیه‌خانه آب قم با استفاده از سرمایه بخش خصوصی و احداث دو نیروگاه خورشیدی ۲۰ و ۲۵ کیلوواتی در ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با اشاره به احداث نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی در تأسیسات سالاریه ابراز داشت: قرارداد یک نیروگاه سه مگاواتی در تأسیسات معصومیه نیز منعقد شده و آماده آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

علی جان صادق پور به برخی دیگر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر از جمله احداث نیروگاه برقابی ۴۲۵ کیلوواتی اشاره کرد و یادآور شد: سعی می‌کنیم تمام ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: در این زمینه نگاه ما بیشتر به رفع نیاز استان در زمان کمبود برق در مواقع ضروری به عنوان یک تعهد اجتماعی است که امیدواریم بتوانیم به این هدف دست یابیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.