تغییر وضعیت ابتلا به کرونا در قم از آسانسوری به پلکانی/ نباید در تزریق واکسن تعلل کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از تغییر شیب پذیرش بیماران کرونایی در قم از حالت آسانسوری به حالت پلکانی خبر داد و از گروه‌های اولویت‌دار برای تزریق واکسن خواست تا بدون تعلل نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و بدانند که هدف از تزریق واکسن، جلوگیری از مرگ‌ومیر و تولید آنتی بادی در بدن است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تغییر وضعیت ابتلا به کرونا در قم از آسانسوری به پلکانی/ نباید در تزریق واکسن تعلل کرد
شناسه : 35771 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان سخن می گفت، با اشاره به اینکه شیب پذیرش بیماران کرونایی در قم از حالت آسانسوری به حالت پلکانی تغییر یافته است، بیان کرد: البته هنوز به صورت کامل به سطح فِلُت یا همان سطح صاف در نمودارها نرسیده ایم، اما امیدواریم پس از رسیدن به سطح فلت، شاهد شیب نزولی کرونا در استان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که متأسفانه حال حدود ۱۲۰ نفر از آنان وخیم گزارش می شود، ضمن آن که میانگین روزانه جانباختگان کرونایی در قم هم ۷ تا ۱۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در عین حال یادآور شد: در موج جدید این بیماری تلاش کردیم تا با ۱۶ ساعته کردن فعالیت مراکز منتخب بهداشتی و همچنین دنبال کردن سیاست بستری موقت مبتلایان در ۵ بیمارستان قم، هم شناسایی مبتلایان و رهگیری آنان سرعت گیرد و هم این که مدیریت تخت های بیمارستانی محقق شود.

قدیر با اذعان بر اینکه بهترین واکسن، اولین واکسن است، از گروه‌های اولویت‌دار برای تزریق واکسن خواست تا بدون تعلل نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و بدانند که هدف از تزریق واکسن، جلوگیری از مرگ و میر و تولید آنتی بادی در بدن است.

وی با اشاره به راه اندازی برخی مراکز بهداشتی در قم برای تزریق گسترده‌تر واکسن، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن به افراد اولویت دار در استان و بر اساس سند ملی واکسیناسیون تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: مردم بدانند که ویروس های تنفسی مانند کرونا حدّ و مرز نمی شناسند و البته تفاوت فاحشی هم بین واکسن های وارداتی وجود ندارد، ضمن آن که ویژگی های خطرناک تر ویروس جهش یافته هندی می طلبد تا شناسایی بیشتر و سریع تر بیماران در دستور کار باشد.

قدیر درباره راه اندازی و افتتاح بیمارستان مادر در قم نیز گفت: تیم کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی در حال بازدید از این بیمارستان و اظهارنظر نهایی هستند تا إن شاء الله این مرکز درمانی نیز به مجموعه بهداشت و درمان قم اضافه شود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.