رئیس درمانگاه تخصصی ایرانیان عنوان کرد

دریافت تندیس درمانگاه برتر پوست و مو در کشور/ مسئولان فقط شعار توریسم درمانی می دهند

شهر بیست/ رئیس درمانگاه تخصصی ایرانیان با انتقاد از بی توجهی به موضوع توریسم درمانی در قم، گفت: شعار توریسم درمانی داده می شود اما اهمیت لازم را نمی دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دریافت تندیس درمانگاه برتر پوست و مو در کشور/ مسئولان فقط شعار توریسم درمانی می دهند
شناسه : 3577 | انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دکتر سید محمدحسن طاهایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران قم، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: نزدیک بودن مسافت قم و تهران همچون شمشیر دولبه برای استان است چرا که پزشکان زیادی از تهران به قم برای طبابت می آیند چون رقابت در قم نسبت به تهران کمتر هست اما همین مسئله موجب عدم ثبات در بحث درمان قم شده است.

وی تصریح کرد: مثلاً اگر به مطب پزشکی مراجعه می کنید که فقط یک روز از هفته به قم می آید، ممکن است در پنج روز دیگر هفته که نیاز به این پزشک داشته باشید، دسترسی به او نداشته باشید.

رئیس درمانگاه تخصصی ایرانیان افزود: ما در بحث پوست، مو و زیبایی که تخصص این درمانگاه است با عدم ثبات در قم مواجه بودیم، به این گونه که بیماران برای مراجعه به متخصص پوست و مو فقط یک روز از هفته می توانستند به پزشک متخصص مورد نیاز خود مراجعه کنند.

*فعالیت ۱۶ متخصص و فوق تخصص در درمانگاه تخصصی ایرانیان

طاهایی با بیان اینکه شانزده پزشک فوق تخصص و متخصص جراحی «پلاستیک و زیبایی» و «پوست و مو» در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: درمانگاه تخصصی ایرانیان یک ثباتی را در بحث درمان پوست و موی استان ایجاد کرده است و در هر زمانی که نیاز به متخصص پوست و مو باشد، از ۷٫۵ صبح تا ۲۲ شب این امکان دسترسی و مراجعه وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازار مکاره‌ای در بحث پوست و مو و زیبایی وجود دارد، تصریح کرد: ما عنوانی به نام تخصص زیبایی نداریم؛ تخصص های مجاز برای فعالیت در حوزه زیبایی، بر اساس قوانین وزارت بهداشت فقط دو گروه «متخصص پوست و مو» و «جراح پلاستیک و ترمیمی» هستند.

*پزشک عمومی مجاز به فعالیت در حوزه زیبایی نیست

رئیس درمانگاه تخصصی ایرانیان افزود: گاهی یک پزشک عمومی به دلیل تبلیغات در فضای مجازی و ارتباط با سلبریتی‌ها، مشتریان زیادی جذب می کند در حالی که این افراد، مجاز به انجام درمان در حوزه زیبایی و پوست و مو نیستند.   

طاهایی با ابراز تأسف از اینکه بعضی پزشکان عمومی کار زیبایی انجام می دهند، تصریح کرد: این فرهنگسازی و آگاه سازی باید در جامعه صورت گیرد که مراجعه کنندگان با خسارت های جبران ناپذیر مواجه نشوند.

*بسیاری از تبلیغات حوزه پوست و مو کذب است

وی بر لزوم هوشیاری مردم نسبت به تبلیغات زیبایی تأکید و اظهار کرد: بسیاری از تبلیغات در زمینه پوست و مو کذب و واهی است و این مسئله می تواند عوارض جبران ناپذیری به بار بیاورد؛ مردم به مرکزی مراجعه کنند که بدانند از وزرات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی آن شهر مربوط مجوز دارد.

*دریافت تندیس درمانگاه برتر پوست و مو در کشور

رئیس درمانگاه تخصصی ایرانیان افزود: این مرکز درمانی، تندیس درمانگاه برتر پوست و موی کشور را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده است.

طاهایی تصریح کرد: فضای بی اعتمادی نسبت به پزشکی قم وجود دارد در حالی که در قم هم می توان کار باکیفیت و خوب در حوزه پوست و مو و زیبایی انجام داد.   

وی از ارتباط و تعامل درمانگاه تخصصی پوست و موی ایرانیان با مراکز درمانی باکیفیت در تهران خبر داد و افزود: بیمه کاشت مو برای نخستین‌بار در کشور در درمانگاه ایرانیان قم انجام شد؛ یعنی اگر فردی کاشت مو انجام دهد و راضی نباشد، پول خود را از بیمه دریافت می کند.

رئیس درمانگاه تخصصی ایرانیان با بیان اینکه برای اولین بار در سطح کشور بحث وام خدمات زیبایی از سوی این مرکز درمانی اجرایی شد، گفت: وام قرض الحسنه و بدون بهره از اعتبارات درمانگاه برای خدمات زیبایی به مراجعان داده می شود.

طاهایی همچنین به فعالیت درمانگاه تخصصی ایرانیان در زمینه پکیج لاغری و کلینیک لاغری اشاره کرد و افزود: چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات جامعه کنونی ما در تمام دنیاست که سلامتی افراد را تحت الشعاع و خطر قرار می دهد.

به گفته وی، این مرکز درمانی کامل ترین پکیج لاغری را در استان قم ایجاد کرده است.

*مسئولان به موضوع توریسم درمانی اهمیت نمی دهند

رئیس درمانگاه تخصصی ایرانیان با انتقاد از بی توجهی به موضوع توریسم درمانی در قم، اظهار کرد: شعار توریسم درمانی داده می شود اما اهمیت لازم را نمی دهند؛ قم با توجه به موقعیت مذهبی و حضور سالانه میلیون‌ها زائر می تواند از ظرفیت توریسم درمانی به خوبی استفاده کند.

طاهایی در پایان با قدردانی از همراهی و تعامل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: اگر از سوی متولیان درمان استان حمایت معنوی شویم، می توانیم بیشتر در زمینه توریسم درمانی فعالیت کنیم.

انتهای پیام  

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.