آغاز سم‌پاشی بوستان‌های جنگلی حاشیه شهر علیه آفت ملخ

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز سم‌پاشی بوستان‌های جنگلی حاشیه شهر علیه آفت ملخ خبر داد و گفت: سال گذشته دو نوبت سم‌پاشی داشتیم و امسال نیز این برنامه با زمان‌بندی بهتر در دستور کار است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز سم‌پاشی بوستان‌های جنگلی حاشیه شهر علیه آفت ملخ
شناسه : 35702 | انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به شروع فصل آفت ملخ و راهکارهای کلینیک فنی سازمان پارک‌ها برای مبارزه با این آفت در فضای سبز شهری، اظهار کرد: هرساله بعد از شروع فصل بهار در سراسر کشور آفت ملخ خصوصاً در مناطق جنوبی و مرکزی شایع می‌شود و دو گروه ملخ در کشور و سطح محصولات کشاورزی و باغبانی و فضای سبز خسارت می‌زنند که گروهی ملخ‌های مهاجر بوده که از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شوند و گروه دوم ملخ‌های داخل کشور بوده که تکثیرشده و در فصل بهار پیدایش دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه بسیاری از ملخ‌های مشاهده‌شده در سطح شهر قم از نوع دوم هستند و در این فصل تکثیرشده و در اواخر تابستان وارد خواب زمستانی شده تا در بهار بعدی پیدا شوند، خاطرنشان کرد: هرساله در فصل بهار پایش و رصدها را در حواشی بوستان‌ها انجام می‌دهیم و در حال حاضر در بوستان جنگلی مرجعیت این آفت مشاهده‌شده و با هماهنگی جهاد کشاورزی مقررشده که این سازمان نقاط حاشیه‌ای شهر و مجموعه مدیریت شهری عرصه‌های داخل شهر را آفت کشی کند.

جوادیان گفت: سال گذشته دو نوبت سم‌پاشی داشتیم و کنترل خوبی انجام و کم خطرترین سموم مورد استفاده قرار گرفت و امسال نیز این برنامه با زمان‌بندی بهتر در دستور کار است.

وی با تأکید بر اینکه سم‌پاشی بوستان جنگلی مرجعیت انجام‌شده و این آفت در این نقطه کنترل‌شده است افزود: این آفت ابتدا به گیاهان علفی و درختچه‌ای حمله کرده و پس از طی سنین مختلف و قابلیت پروازی می‌تواند به درختان بلند هم صدمه بزند و بهتر است در سنین کمتر سم‌پاشی صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: رصد و پایش آفت ملخ توسط کارشناسان گیاه‌پزشکی که در هر منطقه فعالیت می‌کنند انجام‌شده و به‌محض اینکه گزارش مشاهده آفت به دست سازمان برسد با هماهنگی صورت گرفته توسط فضای سبز منطقه سم‌پاشی آغازشده و در این عملیات تمام دستورات فنی توسط سازمان ارائه می‌شود.

جوادیان گفت: اگر این آفت کنترل نشود حتی حمله به درختان صورت می‌گیرد و در سال‌های قبل مشاهده‌شده با تغذیه از بوستان‌های جنگلی به داخل شهر پرواز کرده و علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان به گیاهان و درختان و فضای سبز داخل شهر خسارت وارد می‌کند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.