ایمان و اعتقاد به زور حاصل نمی‌شود/ دین‌داری نباید با اکراه باشد

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه ایمان و اعتقاد به زور حاصل نمی‌شود و داشتن ایمان یک باور قلبی است، گفت: دعوت نبی خدا از مردم، یک دعوت آگاهانه و عقلانی و همیشه با توضیح و تفهیم و به‌دور از خرافه گرایی بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ایمان و اعتقاد به زور حاصل نمی‌شود/ دین‌داری نباید با اکراه باشد
شناسه : 35628 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز هم‌زمان با روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در سلسله نشست‌های رسانه‌ای تفسیر قرآن کریم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: دوازدهم ماه مبارک رمضان مصادف است با روز جاری ساختن عقد اخوت در مدینه که در سال اول هجری توسط نبی گرامی اسلام بین یک مهاجر و انصار عقد اخوت اجرا شد و امروز هم مستحب است این کار انجام شود.

وی افزود: در دین اسلام نسبت به رعایت حقوق برادران دینی بسیار تأکید شده است و بر اساس روایت باید انسان آنچه برای خود می‌پسندد برای برادران ایمانی خود نیز بپسندد و عقد اخوت یکی از افتخارات غنی دین اسلام است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پنجم اردیبهشت سالروز حادثه طبس است که چند بالگرد و هواپیما از خلیج‌فارس به سمت ایران حرکت کردند تا ۵۳ گروگان آمریکایی را نجات دهند و پیش‌بینی هواشناسی این بود که هوا مهتابی و آرام خواهد بود اما طوفان شن که لشگر نامرئی خدا بود آن‌ها را زمین‌گیر کرد و نقشه آمریکایی‌ها نقش بر آب شد.

رفیعی تأکید کرد: خداوند همیشه پشتیبان مؤمنین است و در دل دشمن رعب خواهد انداخت و هیچ‌گاه نباید از دشمن هراس داشته باشیم و کید دشمنان همواره ضعیف خواهد بود.

وی یادآور شد: بر اساس آیه ۱۸ سوره مبارکه عنکبوت، وظیفه رسول و پیامبر رساندن پیام به‌صورت آشکار است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: از اصلی‌ترین رسالت‌های انبیاء و رسول گرامی اسلام، بلاغ مبین یعنی رساندن پیام به‌صورت آشکار است و باید توجه داشت که ایمان و اعتقاد به‌زور اتفاق نمی‌افتاد.

وی در ادامه گفت: ایمان و کفر به زور حاصل نمی‌شود و وظیفه نبی خدا یادآوری و داشتن ایمان یک باور قلبی است و داشتن دین نباید با اکراه باشد.

رفیعی افزود: رسول گرامی اسلام یک مبلغ دین بودند و وظیفه داشتند به‌صورت شفاف دین را ابلاغ کنند و سیره تبلیغی رسول گرامی اسلام برای پیروان ایشان با اهمیت است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: رسول خدا به سران کشورهای مختلف نامه نوشتند و حتی مبلغانی برای معرفی دین اعزام کردند.

وی یادآور شد: سیره تبلیغی نبی خدا در کنار شفاف بودن، با آگاهی و بصیرت بود و دین اسلام در حقیقت دین بصیرت افرایی و به‌دوراز خرافه گرایی است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: دعوت نبی خدا از مردم، همیشه با توضیح و تفهیم و به‌دور از خرافه گرایی بوده است.

وی افزود: از دیگر اصول تبلیغی رسول گرامی اسلام، دعوت آگاهانه، احیا گرانه و دارای حیات، خروج از ظلمت به نور، عقلانی بودن دعوت و مطابق خرد، فطرت ، سرشت ، ذات و وجدان انسان  و بر اساس تزکیه و تعلیم است.

رفیعی در پایان گفت: شرک و بت‌پرستی و جهالت نوعی مرگ است در حالی که خاستگاه دین کتاب قرآن و مروجان آن اهل‌بیت(ع) هستند و رفتن به سراغ ساحران و جادوگران و… خرافات و اباطیل است و باعث می‌شود انسان خداوند و قرآن را تکذیب کند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.