اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر به‌صورت تونل منفی ۲ و سطح

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر به‌صورت تونل منفی ۲ و سطح با ۱۸۰۰ تن آرماتوربندی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر به‌صورت تونل منفی ۲ و سطح
شناسه : 35575 | انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت احداث ادامه بلوار عمار یاسر، اظهار داشت: چندین نوع پروژه در دستور کار داریم که پروژه ترافیکی فاز ۵ عمار یاسر ازجمله مطالبه شهروندان از این جمله است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه این پروژه در حدفاصل خیابان معلم تا ممتاز بوده که بخش زیادی از تملکات اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تلاش شد طراحی فاز دوم سازه‌ای پروژه را انجام دهیم، با توجه به اینکه مسیر منفی ۲ و ده متر زیرزمین بود، باید بلوار پیامبر اعظم(ص) را رد می‌کردیم و ازآنجا تا ممتاز خروجی رمپ ایجاد شود تا تونل به ممتاز برسد، هرچند تملک و بازگشایی طول بکشد باید آن را عملیاتی کنیم تا همزمان تونل مورد بهره‌برداری برسد.

حلوایی زاده با تأکید بر اینکه ازاین‌رو با ایجاد ۳۰۰ متر تونل و ۱۰۰ متر رمپ مسیر رفت‌وبرگشت پروژه احیا می‌شود، عنوان کرد: در این راستا تونل مسیر رفت از خیابان معلم تا انقلاب ساخته‌شده اما چون دسترسی ندارد، قابل بهره‌برداری نیست و اگر تکمیل شود می‌توان به بهره‌برداری رساند.

وی عنوان کرد: تونل در این مسیر ادامه پیدا می‌کند و از سمت حرم، از خیابان معلم رد شده و قبل از ممتاز به سطح رسیده و بلوار احداث می‌شود، در این بخش، مسیر برگشتی احیا نبود و از پیامبر اعظم(ص) باید وارد می‌شدیم و با این عملیات، از ممتاز وارد این تونل می‌شویم و به سمت حرم پیش می‌رود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه نقطه اجبار ما، محور پیامبر اعظم(ص) است، عنوان داشت: این نقطه، در منفی یک بوده و نمی‌توان آن را تغییر داد، لذا تونل به منفی ۲ رفت و این نقطه وقتی به پیامبر اعظم(ص) می‌رسد، عرشه و محور رفت‌وبرگشت کامل باز می‌شود و بعد از پل، زیرگذر به هم اتصال می‌یابد.

حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: طول مسیر ۳۰۰ متر است که بالغ‌بر ۱۸۰۰ تن آرماتوربندی در این مسافت کوتاه صورت گرفته و با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان انعقاد قرارداد با سازمان عمران شده و ۱۸ ماه برنامه زمان‌بندی دارد.

وی در مورد اهداف مهم در اجرای این پروژه تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، تکمیل محور عمار یاسر و رینگ شریانی میدان سپاه و اتصال آن در آینده به جمهوری و کاهش بار ترافیکی است، امیدواریم بدون وقفه بتوانیم تملکات را انجام دهیم، در این فاز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما گاهی تملکات هزینه بیشتری دربردارد.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.