کاهش ۴۰ درصدی پخت زولبیا و بامیه در قم

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان قم از کاهش تولید ۴۰ درصدی زولبیا و بامیه در ایام ماه رمضان امسال در قم خبر داد و گفت: دلیل این موضوع، کاهش تقاضای مشتریان نسبت به سال‌های گذشته، ترس مردم از شیوع و اوج‌گیری کرونا و کاهش قدرت خرید آنهاست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۴۰ درصدی پخت زولبیا و بامیه در قم
شناسه : 35565 | انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، ابراهیم استواری رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان قم اظهار داشت: بعد از شرایطی که کرونا برای اصناف از جمله قنادان ایجاد کرد، بسیاری از قنادی‌ها جمع کردند و یا تعداد کارگران خود را کاهش دادند.

وی افزود: بیکار شدن کارگران یعنی کرونا علاوه بر آسیب‌های وارده به صاحبان مشاغل، بر معیشت مردم نیز تأثیرگذار بوده است، چرا که کرونا بخش‌هایی از اقتصاد را که بیشترین اشتغال طبقات پایین جامعه در آن شکل‌گرفته بود، تحت تأثیر قرار داد.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان قم تصریح کرد: در اسفندماه هر سال که به دلیل نزدیکی به ایام عید، اوج کار قنادی‌هاست اما سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، حدود ۶۰ درصد و امسال هم در همین ایام نسبت به مدت مشابه سنوات گذشته ۳۰ درصد کاهش فروش داشتیم.

استواری با بیان اینکه پروتکل‌ها در این صنف به‌خوبی رعایت می‌شود، گفت: بهداشت بر رعایت پروتکل‌ها، نظارت دائم دارد و اتحادیه هم رعایت دستورالعمل‌ها را به‌صورت مداوم گوشزد می‌کند، علاوه بر این اجرای مقررات بهداشتی از قبل در میان قنادان نهادینه ‌شده است و پروتکل‌های ابلاغ ‌شده به‌خوبی اجرا می‌شوند.

گرانی مواد اولیه باری مضاعف بر دوش قنادان 

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان قم خاطرنشان کرد: گران شدن اجناس موردنیاز صنف قنادان، مشکلات را چندین برابر کرده است که در خرید برخی از اجناس، حتی افزایش قیمت ۱۲۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: تلاش و همراهی سازمان صمت برای رفع مشکل روغن قنادان و تأمین آن، از ایجاد مشکلات بیشتر برای این صنف جلوگیری کرد.

استواری به کاهش چشمگیر تولید و مصرف زولبیا و بامیه اشاره کرد و گفت: تولید زولبیا و بامیه در ایام ماه رمضان امسال، حدود ۴۰ درصد کاهش ‌یافته است که دلیل این موضوع، کاهش تقاضای مشتریان نسبت به سال‌های گذشته، ترس مردم از شیوع و اوج‌گیری کرونا و کاهش قدرت خرید آنهاست.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.