سایت پسماند صنعتی در قم ساخته می‌شود

آیین کلنگ‌زنی احداث سایت پسماند ویژه و صنعتی استان قم همزمان با روز جهانی «زمین پاک» برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سایت پسماند صنعتی در قم ساخته می‌شود
شناسه : 35554 | انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، آیین کلنگ زنی احداث سایت پسماند ویژه و صنعتی استان قم روز پنجشنبه همزمان با روز جهانی «زمین پاک» با حضور بهرام سرمست استاندار قم برگزار شد.

سایت پسماند ویژه و صنعتی استان قم در فاز نخست در زمینی به وسعت ۵ هکتار و با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم در کنار سایت پسماند شهری البرز احداث خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این آیین که با حضور معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار شد، بر ضرورت راه اندازی هرچه سریعتر این سایت جهت مدیریت اصولی پسماندهای صنعتی استان تأکید کرد.

سید رضا موسوی مشکینی با بیان اینکه بیش از یک دهه موضوع احداث سایت پسماند صنعتی استان به دلایل گوناگون حل نشده باقی مانده بود، اظهار داشت: پس از مکان یابی، اخذ استعلام های لازم و طی مراحل قانونی و انتخاب سرمایه گذار، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

وی مکان احداث این سایت پسماند را دارای کمترین اثرات مخرب زیست محیطی دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دیگر ارگان ها و دستگاههای اجرایی مرتبط بر عملکرد درست و رعایت دقیق قوانین و ضوابط در این سایت نظارت مستمری خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی این سایت، تخلفات گسترده زیست محیطی در زمینه تخلیه پسماندهای ویژه و صنعتی در اراضی و مراتع و حاشیه جاده ها و رودخانه های استان از میان رفته و بدون تردید با هرگونه تخلفات در این حوزه به شدت برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.