مرکز انتقال خون قم میزبان اهداکنندگان در ماه رمضان است

مدیرکل انتقال خون قم با بیان اینکه مرکز انتقال خون روح الله قم در ماه مبارک رمضان در ۲ نوبت صبح و شب میزبان اهداکنندگان خون است، گفت:‌ خودروهای داوطلبین اهدای خون که در ماه مبارک رمضان در شیفت شب و پس از افطار به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند، جریمه نمی‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مرکز انتقال خون قم میزبان اهداکنندگان در ماه رمضان است
شناسه : 35357 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مرتضی نوریان مدیرکل انتقال خون قم با بیان اینکه مرکز انتقال خون روح الله قم در ماه مبارک رمضان در ۲ نوبت صبح و شب میزبان اهداکنندگان خون است، گفت:‌ خودروهای داوطلبین اهدای خون که در ماه مبارک رمضان در شیفت شب و پس از افطار به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند، جریمه نمی‌شوند. 

وی افزود: مرکز انتقال خون روح الله قم در ماه مبارک رمضان در شیفت صبح از ساعت هشت تا ساعت ۱۳ (فقط آقایان) و بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳۰ دقیقه بامداد (آقایان و خانم ها) آماده پذیرش اهداکنندگان ایثارگر خون خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین اهداکنندگان می‌توانند برای دریافت زمان نوبت برای اهدای خون به سامانه www.IBTO.ir مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون قم، با اشاره به محدودیت تردد شبانه در این استان به دلیل شیوع کرونا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ، در راستای نجات جان بیماران نیازمند تدبیری اندیشیده شده است تا خودروهای داوطلبین اهدای خون که شب ها و پس از ساعت افطار که همزمان با آغاز منع تردد شبانه است،‌ مشمول جریمه های پلیس راهور نشود.

نوریان افزود: بر اساس تفاهم نامه امضا شده با پلیس راهور، اهدا کنندگان خون در قم می‌توانند در ساعات منع تردد شبانه برای اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به مرکز اهدای خون حضرت روح الله مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس در ایام ماه مبارک رمضان، فرم مشخصات اهداکنندگان خون، پلاک خودرو ، تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهداکننده به فرماندهی پلیس راهور را اعلام می‌کنند و چنانچه جریمه ای توسط دوربین های مستقر در معابر پلیس راهور ثبت شده باشد نسبت به حذف سیستمی آن اقدام و در لیست خلافی خودرو درج نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون قم با بیان اینکه اینکه روزه داری منافاتی با اهدای خون ندارد ، تاکید کرد: به دلیل این‌که زمان ماندگاری خون محدود است، امکان ذخیره خون در مدت طولانی وجود ندارد به همین دلیل باید اهدای خون به‌صورت مرتب و مستمر صورت گیرد.

وی با تأکید بر این‌که خون و فرآورده‌های آن جایگزین مصنوعی ندارد افزود: با توجه به نیاز مستمر بیماران مختلف ازجمله بیمارانی دیالیزی و تالاسمی و مجروحان ناشی از تصادف‌های رانندگی، از مردم نوع‌دوست استان که از سلامت برخوردار هستند، درخواست داریم تا این بیماران را در این ایام تنها نگذارند.

نوریان ادامه داد: توصیه و درخواست ما به اهداکنندگان و مردمی که از سلامت برخوردار هستند و علائم بیماری ندارند، این است که جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون قم با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در مراکز انتقال خون این استان گفت: این مرکز به‌صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود ضمن این‌که پیش از ورود اهداکنندگان، وسایل مراقبتی فردی شامل دستکش و ماسک نیز در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم به همراه داشتن کارت ملی توسط داوطلبان اهدای خون، افزود: تمام افراد بالای ۱۸ سال که از سلامت کامل برخوردار بوده و هیچ‌گونه علامتی از آنفلوانزا یا سرماخوردگی ندارند، امکان اهدای خون‌دارند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.