توصیه آیت‌الله وحید خراسانی برای بیان یک حدیث

حجت‌الاسلام مؤمنی با تأکید بر اینکه در تمام ابتلائات و گرفتاری‌ها باید به امام زمان(عج) پناه برد، به توصیه مؤکد آیت‌الله وحید خراسانی به شاگردان خود برای بیان یکی از احادیث مهدوی اشاره کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توصیه آیت‌الله وحید خراسانی برای بیان یک حدیث
شناسه : 35340 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب چهارم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به واژه «خیر» و استفاده از این واژه در قرآن و عرف، اظهار کرد: «خیر» در لغت به معنی تمایل است و در اصطلاح شرع به چیزی اطلاق می شود که تمام مردم آن را دوست دارند و مورد پسند مردم است.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت وجه مشترک تمام معانی «خیر» در قرآن را مورد پسند و میل انسان بودن دانست و گفت: کلمه خیر در اصطلاح مردم هم زیاد استفاده می شود و برای خود و دیگران خیر طلب می کنند بنابراین هر کسی خیر را بر اساس معرفت خود در نظر می گیرد و بسیاری از مردم خیر را در مال می دانند.

وی با بیان اینکه انسان ها همیشه به دنبال خیر هستند، ابراز کرد: خداوند در قرآن می گوید حضرت موسی علیه السلام زمانی که از دست فرعون فرار می کرد این جمله را می خواند که «ربِّ إنی لما انزلتَ إلَیَّ مِن خیرٍ فقیر؛ خدایا من به آنچه تو از خیر بر من نازل می کنی محتاجم» یعنی خیر من را تو می دانی و من به آن خیر محتاج هستم.

مؤمنی با بیان اینکه خداوند در قرآن معنی خیر را بیان کرده است، گفت: خداوند در آیه ۸۶ سوره هود می فرماید «بقیه الله خیرٌ لکم إن کنتم مؤمنین» یعنی خیر واقعی همان حجت خدا بر روی زمین و امام عصر عجل الله فرجه الشریف است که برترین خیر است و هیچ خیری در کنار آن قابل تصور نیست برای کسانی که به خداوند ایمان دارند.

وی، طلب خیر کردن برای دیگران را به معنی دعا برای درک امام عصر عجل الله فرجه الشریف دانست و گفت: آیت الله وحید خراسانی به شاگردان خود گفتند این حدیث را زیاد برای مردم بخوانید که امام صادق علیه السلام فرمودند «زمانی که بعد از ۲۳۰ سال عذاب، وضعیت بر بنی اسرائیل سخت شد چهل شبانه روز ضجه زدند و گریه کردند تا اینکه به حضرت موسی علیه السلام خطاب رسید که ۱۷۰ سال  باقی مانده را به شما بخشیدم و حضرت فرمودند که کاری که بنی اسرائیل کردند اگر شیعیان ما می کردند خداوند فرج ما را می رساند».

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید بر اینکه باید زیاد برای فرج دعا کنیم، افزود: خیر یعنی امام و خیر واقعی در زمان ما امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام واژه امام را برای ما معنی کردند که امام دوست و همراهی است که مانند پدری مهربان غم ما را می خورد و مانند برادر همراه انسان و مانند مادری نسبت به فرزند صغیر است.

مؤمنی با بیان اینکه در تمام ابتلائات و گرفتاری ها باید به امام زمان عجل الله فرج الشریف پناه برد، افزود: تمام مشکلات ما از این است که کم به یاد امام زمان عجل الله فرجه الشریف می افتیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.