اجرای نماهای لاکچری با نگاه تجملاتی/ ترویج نمای مطلوب نیازمند الگوسازی است

عضو کمیته سیما و منظر استان قم با بیان اینکه برخی با این تصور که تجمل برای‌شان تشخص می‌آورد، همواره اصرار به استفاده از نما‌های لاکچری و غربی دارند، گفت: متأسفانه الگو‌های خوبی برای جایگزین کردن نما‌های غربی در استان وجود ندارد و به همین دلیل شهروندان در طراحی نمای ساختمان‌های خود به تقلید از طرح نما‌های دیگر می‌پردازند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای نماهای لاکچری با نگاه تجملاتی/ ترویج نمای مطلوب نیازمند الگوسازی است
شناسه : 35328 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید ابوالحسن فاطمی با اشاره به برگزاری جشنواره نمای مطلوب در خصوص معیار‌های طراحی نما در شهر قم، بیان کرد: برای طراحی نما در شهر قم مشخصاً باید ویژگی‌های استان قم از لحاظ اقلیمی، مصالح بومی و تاریخی و فرهنگ اجتماعی قم را مد نظر قرار داد.

عضو کمیته سیما و منظر استان قم با اشاره به نقش تأثیرگذار کارفرما در طراحی نما، تصریح کرد: معماری بر خلاف سایر هنر‌ها مستقیماً وابسته به نظر کارفرماست و قاعدتاً بدون در نظر گرفتن سلیقه کارفرما، طراح قادر به خلق اثری نخواهد بود.

این طراح ساختمان با بیان اینکه الگو‌های خوبی برای جایگزین کردن نما‌های غربی در استان وجود ندارد، افزود: به همین دلیل شهروندان در طراحی نمای ساختمان‌های خود به تقلید از طرح نما‌های پایتخت می‌پردازند.

فاطمی با اشاره به استقبال شهروندان از نما‌های غربی و شبه رومی، اظهار کرد: برخی از شهروندان همواره به دنبال جریانات مد‌زده روز ‌می‌روند و در این راستا اگر نمای ساختمان خود را با آن مطابقت ندهند، در داخل منازل خود از عناصر و فرم‌های تزیینی غربی استفاده می‌کنند.

عضو کمیته سیما و منظر استان با بیان اینکه برخی با این تصور که تجمل برای‌شان تشخص می‌آورد، همواره اصرار به استفاده از نما‌های لاکچری و غربی دارند، تصریح کرد: باید در این راستا جریان‌سازی‌های فرهنگی لازم برای بازیابی هویت ایرانی اسلامی در جامعه صورت گیرد.

وی در خصوص قوانین و ضوابط در فرآیند طراحی نما، اظهار کرد: ضوابطی در این خصوص وجود دارد اما نهاد‌های کنترل‌گر اقدامات نظارتی خود را به درستی انجام نمی‌دهند و ظاهرا تنها ضابطه و قانون در فرآیند طراحی نما سلیقه و خواست کارفرما است.

فاطمی در پایان در تبیین راهکار‌های ساماندهی سیما و منظر استان در جهت ترویج حساسیت و نگاه کیفی شهروندان در مطالبه کیفیت فضا‌های شهری و هویت بخشی شهر قم، گفت: برگزاری این قبیل از جشنواره‌ها به ایجاد فرهنگ‌سازی در خصوص توجه مردم به استفاده از نما‌های اصیل کمک می‌کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.