عوارض نوسازی تنها درآمد ثابت و پایدار شهرداری است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با انتقاد از مشارکت پایین مردم در پرداخت عوارض نوسازی گفت: از شهروندان خواهشمندیم اهتمام ویژه در پرداخت این عوارض داشته باشند، چراکه این عوارض صرفاً برای خود شهروندان مصرف می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عوارض نوسازی تنها درآمد ثابت و پایدار شهرداری است
شناسه : 35262 | انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی حسام نژاد با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی برای پرداخت عوارض نوسازی اظهار داشت: عوارض نوسازی تنها درآمد ثابت و پایدار شهرداری است که شهروندی که نیاز به ساخت‌وساز نداشته و تخریب و بازسازی هم نمی‌کند اما از خدمات مختلف شهری استفاده می‌کند باید پرداخت کند.

وی جمع‌آوری و دفع زباله، رفت و روب درب منازل، نگه‌داری بوستان نزدیک محل زندگی، خدمات ترافیکی شهر و انواع خدمات متنوع به شهروندان را ازجمله این خدمات دانست و افزود: انصاف نیست شهروندی که از کلیه خدمات شهری استفاده می‌کند و در سال قبض نوسازی را پرداخت نکند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با انتقاد از مشارکت پایین مردم در پرداخت عوارض نوسازی تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم اهتمام ویژه در پرداخت این عوارض داشته باشند، چراکه این عوارض خارج از شهر و در منفعت اشخاص دیگر هزینه نمی‌شود و صرفاً برای خود شهروندان مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در عوارض نوسازی مشوق‌هایی تعریف‌شده و تخفیف‌هایی برای افراد خوش‌حساب پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد: متأسفانه استقبال مردم در پرداخت عوارض نوسازی بسیار کم است.

حسام نژاد یادآور شد: متأسفانه نحوه برخورد عموم مردم نسبت به عوارض نوسازی و میزان پرداخت و اهمیت دادن به آن، به‌مانند قبوض آب، برق و گاز بسیار اندک است، به‌نحوی‌که همان‌گونه که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند از خدمات شهری نیز برخوردار شده ولی برخورد آنان با قبوض عوارض نوسازی بسیار متفاوت است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.