به‌ روز شدن رسیدگی به پرونده های قضایی/ با مسئولان کم‌کار قم برخورد می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به کم‌کاری برخی مسئولان نسبت به مسائل اجتماعی در قم، گفت: هر مسئولی که وظیفه خود را انجام نداده است و ترک فعل داشته است، ما می‌توانیم علیه او اعلام جرم کنیم و پرونده قضایی تشکیل دهیم و برخورد قضایی کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
به‌ روز شدن رسیدگی به پرونده های قضایی/ با مسئولان کم‌کار قم برخورد می‌کنیم
شناسه : 35172 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام‌والمسلمین علی مظفری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، با بیان اینکه در سال گذشته شلوغی دادگاه ها و اطاله دادرسی در دادسراها، محاکم و دادگاه های تجدید نظر تقریبا برطرف شده است، اظهار کرد: ما در استان هیچ شعبه ای که بالای ۲۰۰ پرونده داشته باشد نداریم در حالی که درگذشته برخی از شعب بالای ۶۰۰ پرونده رسوبی داشت و هر بار نوبت دهی ۸ ماه زمان می برد.

وی با بیان اینکه ما درحال حاضر در دادگاه تجدید نظر اصلاً تعیین وقت نداریم و رسیدگی به پرونده ها به روز شده است، افزود: در دادگاه های بدوی لزوماً باید تعیین وقت انجام شود و مدتی را معین کنیم تا ارباب رجوع بتوانند تدارک دفاع ببینند و لوایح خود را تهیه کنند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه قم در زمینه رفع اطاله دادرسی‌ها در کشور پیشتاز است، ابراز کرد: ما با وجود اینکه هیچ قاضی اضافه نکردیم ولی برنامه های ویژه ای را تدارک دیدیم تا با ظرفیت موجود این اقدام رابه انجام برسانیم.

وی ادامه داد: در اجرای احکام نیز که سخت ترین بخش کار ماست هیچ پرونده مهم دیگری نداریم و منتظر هستیم که پرونده های جدید وارد اجرای احکام شود و امسال دو برنامه شش ماهه تنظیم کرده ایم و در پایان هر شش ماه دراستان قم هیچ گونه اطاله دادرسی نخواهیم داشت.

مظفری با اشاره به نگرانی هایی که در رابطه با مسائل اجتماعی درقم وجود دارد، گفت: دادستانی قم در سال گذشته در رابطه با باندهای ترویج بی حجابی و مسائل اجتماعی دیگر به صورت ویژه عمل کرده است ولی گام‌های قابل توجه توسط دیگر مجموعه‌ها در استان انجام نشده است.

وی با اشاره به کم کاری برخی مسئولان نسبت به مسائل اجتماعی در قم گفت: هر مسئولی که وظیفه خود را انجام نداده است و ترک فعل داشته است ما می توانیم با پشتیبانی نماینده ولی فقیه بر علیه او اعلام جرم کنیم و پرونده قضایی تشکیل دهیم و برخورد قضایی کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.