فرمانده جدید پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) معرفی شد

آیین تودیع و معارفه فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) و ارشد نظامی ارتش در استان قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فرمانده جدید پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) معرفی شد
شناسه : 35165 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دفاع پرس قم، آیین تودیع و معارفه فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) و ارشد نظامی ارتش در استان قم با حضور امیر سرتیپ دوم «ابوالفضل سپهری‌راد» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این آیین، سرهنگ ستاد «نعمت محسنی زرین» طی حکمی از سوی امیر فرماندهی نیروی پدافند هوایی ارتش به‌عنوان فرمانده جدید گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) و فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم معرفی و از خدمات ارزشمند چندین‌ساله امیر سرتیپ دوم «علی اسدی» در طول مدت مسئولیت مذکور، تقدیر شد.

فرمانده جدید پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) معرفی شد+ تصاویر

امیر سرتیپ دوم «ابوالفضل سپهری‌راد» طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش، اظهار داشت: پدافند هوایی در آزمون عملی هشت سال دفاع مقدس محک خورد و کارآیی، اثربخشی و درخششی بی‌نظیر از خودش به نمایش گذاشت.

وی افزود: اعلام آژیر حمله هوایی و خطر‌هایی که در حملات هوایی رژیم بعث به صدا و سیما و مردم اعلام می‌شد تا دفاع از صد‌ها نقطه حساس و حیاتی و مهم کشور و تأمین ایمنی و امنیت بیش از ۲ میلیون پرواز، بخشی از عملکرد پدافند هوایی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

امیر «سپهری‌راد» با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی آسمان کشور آتش به اختیار بود، یادآور شد: اینکه بتوان این حجم از امنیت پرواز را در طول جنگ تحمیلی تامین کرد و اینکه در طول این دوران هیچ فرودگاهی در کشور بسته نشد و با تامین پدافند هوایی شریان‌های صدور نفت، اقتصاد کشور و اقتصاد جنگ به‌هیچ وجه دچار تعطیلی و تزلزل نشد، حاکی از اهمیت ماموریت پدافند هوایی است.

وی افزود: وقتی آژیر خطر به صدا در می‌آمد، عموم مردم وارد پناهگاه‌ها می‌شدند؛ ولی پدافند هوایی تازه کارش شروع می‌شد و رو در روی دشمن، پشت سامانه‌های پدافندی و رادار‌ها در حالی که می‌دید هواپیما‌های رادارزن به او نزدیک می‌شوند، هدف را رهگیری می‌کرد و به سیستم سلاح‌ها دستور شلیک می‌داد.

امیر «سپهری‌راد» ادامه داد: بیش از ۴۸ هزار هواپیما توسط پدافند هوایی کشف و ۶۵۲ فروند هواپیما و بالگرد دشمن منهدم شدند؛ فقط در عملیات «والفجر ۸» پدافند هوایی ۷۰ فروند جنگنده و بالگرد رژیم بعث را منهدم کرد و حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که آن زمان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع بودند، این اقدام را دفاع معجزه‌آسا نامیدند و به رزمندگان پدافند هوایی ارتش لقب «بسیجیان ارتش» دادند.

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات پدافند هوایی در آخرین سال جنگ تحمیلی، مدیریت صحنه نبرد عملیات «مرصاد» بود که توانست با انهدام ۱۸ فروند از جنگنده‌های عراقی، به کمک هوانیروز قهرمان آن حماسه را بیافریند و چون فیزیک پدافند مشخص نبود؛ بنابراین اسمی از پدافند نبود، زیرا در گستره ۵۰ مایلی یا ۶۰-۷۰ کیلومتری مستقر می‌شود تا پوشش هوایی را انجام دهد یا در اتاق‌های عملیاتی مغزافزار صحنه نبرد هوایی است و این نشان از اهمیت پدافند هوایی دارد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.