برگزیدگان مسابقه طراحی و ساخت انگشتر در قم معرفی شدند

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: نخستین مسابقه ملی طراحی و ساخت انگشتر با حضور هیئت داوران کشوری در خانه تاریخی زند برگزار و آثار رسیده به این مسابقه، داوری شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان مسابقه طراحی و ساخت انگشتر در قم معرفی شدند
شناسه : 35162 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی قم، علیرضا ارجمندی با اعلام این خبر افزود: در این مسابقه که حدود ۴۱ انگشترساز آثار خود را ارائه کرده بودند، در رشته‌های پنج‌گانه رکاب‌سازی، حکاکی، مخراج زنی، گوهرتراشی و قلم‌زنی به رقابت پرداختند.

وی با بیان این‌که مسابقه طراحی و ساخت انگشتر به مناسبت ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر ایران و همچنین به منظور نمایش توانمندی‌ها و شناسایی استعدادهای برتر هنرمندان انگشترساز قم ترتیب یافت،گفت: در این رقابت هنرمندانی از شهرهای تهران، اراک، گرگان، اهواز، زنجان و تبریز شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این مسابقه عباس قانعی‌فرد در رشته ساخت رکاب، محمد امینی‌سرور در رشته مخراج‌کاری، محسن کریمی در رشته حکاکی‌ نگین، محمد فاتحی در رشته قلمزنی و محسن اسماعیلیان در رشته تراش‌سنگ، حائر رتبه‌های برتر شدند.

ارجمندی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بود این برنامه با حضور شرکت‌کنندگان در سالن وتوس برگزار و از هنرمندان برگزیده تقدیر شود، اما به علت شرایط قرمز کرونایی شهر قم و لزوم عمل به دستورات ستاد ملی کرونا، داوری این مسابقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و تقدیر از برترین‌های مسابقه به زمان آینده موکول شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.